واکنش بعیدی‌نژاد به درخواست ضد ایرانی قانونگذار انگلیسی


واکنش بعیدی‌نژاد به درخواست ضد ایرانی قانونگذار انگلیسی

سفیر ایران در انگلیس به درخواست یک قانونگذار ارشد انگلیسی برای تحریم مقام‌های ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلستان به درخواست ضد ایرانی یک قانونگذار این کشور برای تحریم مقام‌های ایران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

تحلیل بعیدی نژاد از اختلاف آمریکا و انگلیس

واکنش بعیدی نژاد به ادعای واگذاری کیش به چین

روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش شد «تام تاگندهات»، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در نامه‌ای به یک مقام دولت این کشور خواستار اعمال تحریم علیه مقام‌های ایران شده است.

او در نامه مذکور از اینکه نامی از هیچ مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست جدید تحریمی انگلیس علیه ۴۹ فرد و سازمان روسیه، عربستان سعودی، میانمار و کره شمالی وجود نداشته انتقاد کرده است.

واکنش بعیدی‌نژاد به درخواست ضد ایرانی قانونگذار انگلیسی

بعیدی‌نژاد در توئیتر با انتشار عکسی که تاگندهات را در لباس نظامی نشان می‌دهد نوشت: «میزان تنفری که تاگندهات در قبال ایران نشان داده فراتر از حد تصور است. او هیچ فرصتی را برای حمله به ایران از دست نمی‌دهد و سوءبرداشت‌های عمیقی درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران دارد که احتمالاً نتیجه عضویتش در ارتش در [ زمان جنگ‌های] عراق و افغانستان بوده است.»

بعیدی‌نژاد در پیامی دیگر به سابقه همکاری این قانونگذار ارشد انگلیسی با گروه‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا و دوستی‌اش با فرقه‌های ضدانقلاب مانند گروهک تروریستی منافقین اشاره کرده است.

بعیدی‌نژاد نوشت: «همکاری نزدیک او با محافل ضد ایرانی در کنگره آمریکا و دوستی‌اش با لابی‌های معارض مانند علی‌نژاد و اعضای MEK (گروهک منافقین) همگی به توهماتش درباره واقعیت‌ها در ایران دامن زده‌اند. مسئله‌ یأس‌آور برای او اینکه مواضع افراطی‌اش از هیچ حمایتی در مجلس و دولت انگلیس برخوردار نشده است. »

نماینده پارلمان انگلیس در نامه روز گذشته خود مقام‌های ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و مدعی شده بود تهران اقدام به بازداشت شهروندان دو تابعیتی برای اهدف سیاسی می‌کند.

او در این نامه به «جیمز کلورلی»، مشاور وزیر خارجه انگلیس نوشته کمیته روابط خارجی پارلمان «امیدوار است در دور بعدی تحریم‌ها این حذفیات مهم، جبران شوند

پایگاه نشنال نوشته کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس به دنبال اعطای اختیارات بیشتر به دولت انگلیس برای اعطای تحریم‌ علیه افرادی است که به نقض حقوق بشر متهم می‌شوند.

دولت انگلیس روز ۱۷ تیرماه به بهانه حمایت از حقوق بشر تحریم‌هایی را علیه ۲۵ تبعه روسیه، ۲۰ شهروند سعودی، دو مقام ارشد ارتش میانمار و دو نهاد دولتی کره شمالی اعمال کرد.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس گفت دولت این کشور دارایی‌های افراد و نهادهای مشمول این تحریم را توقیف و ورودشان به انگلیس را منع می‌کند. همچنین تبادل پول و مراودات اقتصای از طریق بانک‌های انگلیسی، برای اشخاص و نهادهای مشمول این تحریم متوقف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟