9 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد


9 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد

9 پروژه عمرانی در حوزه آب با اعتبار 440 میلیون تومان همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۸ مرداد در آیین افتتاح قنات روستای سیدان شهرستان خوسف گفت: امروز پروژه قنات روستای سیدان خوسف شامل ۳۰۳ متر بعد از ۱۲ سال خشکسالی به نمایندگی از ۹ پروژه در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این پروژه‌ها شامل؛ احیا و بازسازی پنج رشته قنات، استخر ذخیره آب و سه پروژه کانال کشی آب کشاورزی است.

هنری با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، سرایان و خوسف افتتاح شد، اظهار کرد: بخشی از اعتبار هزنیه شده از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سپاه و بخشی از محل اعتبارات دولتی و مشارکت فعال مردم روستاها بوده است.

وی بیان کرد: نخستین یادواره جهادگران آسمانی کشور به مناسبت ۱۰ مرداد سالروز دیدار جهادگران با مقام معظم رهبری در سال ۹۸، امسال (جمعه ۱۰ مرداد) در تهران و به صورت ویدئوکنفرانس در سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برای پروژه قنات روستای سیدان ۱۱۴ میلیون تومان هزینه شد که ۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی، ۲۰ میلیون تومان اعتبار بسیج و سپاه و ۱۴ میلیون تومان سهم خودیاری مردم بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۳۵ جهادگر آسمانی در کشور شناسایی شده است که شش نفر مربوط به استان خراسان جنوبی هستند.

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز گفت: با افتتاح این پروژه مردم منطقه بعد از ۱۲ سال خشک شدن قنات اکنون از بی‌آبی و کم‌آبی نجات پیدا کردند.

غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: از مجموع این قنوات احیا و بازسازی ۳۰ تا ۴۰ درصد پروژه‌ها با مشارکت بسیج سازندگی در حال انجام است.

وی افزود: احیا و بازسازی ۳۶۰ رشته قنات از سال گذشته در استان آغاز شد که نسبت به سال ۹۷ از نظر اعتبار و اجرا سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در شهرستان خوسف ۲۸ رشته قنات با مشارکت بسیج سازندگی بازسازی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری دنبال می‌کنیم، مدیریت منابع آب است و در این زمینه حفظ و صیانت از قنوات مورد توجه قرار گرفته که با همراهی و پیگیری استاندار در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی را توانستیم جذب کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود