سیستم راداری کنترل ترافیک دریایی در جزیره های هرمزگان نصب شد


سیستم راداری کنترل ترافیک دریایی در جزیره های هرمزگان نصب شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتکا بر دانش و توان متخخصان داخلی، بخش‌های اصلی و مهم سیستم راداری کنترل ترافیک دریایی (VTS) به طور کامل در استان طراحی و با موفقیت در سایت بندر کیش و بصیرا(قشم) نصب و راه اندازی شد.

علی رضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: سیستم کنترل ترافیک دریایی (VTS) از تجمیع سنسورهای مختلف از جمله (CCTV، AI ، RDF،Radar) سنسورهای هواشناسی و هیدروگرافی تحت نرم افزار یکپارچه تشکیل شده است.
وی بیان داشت: پیش از این سیستم (VTS) بندرهای سه گانه شهیدرجایی، بندر امام خمینی(ره) و بندر انزلی و برخی از جزیره های هرمزگان توسط کمپانی اروپایی نصب و راه اندازی شده و سنسور رادار آن نیز از دیگر کمپانی‌ها تهیه شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در سال‌های اخیر به خاطر تحریم‌های ظالمانه، تهیه و فروش اقلام و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش رادار، با ممنوعیت جدی از سوی شرکت‌های پشتیبان همراه بوده که این امر مشکلاتی را در روند ماموریت سیستم( VTS ) ایجاد و هزینه‌های گزافی را به بنادر تحمیل می‌کرد.
محمدی کرجی ران گفت: وجود این تنگناها و کمبودها درراستای تامیین قطعات موجبشد تا کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی با اتکا بر دانش و توان داخلی برای رفع نمودن و بهره وری هرچه بیشتر از سیستم‌های موجود از طریق یک شرکت فناور و دانش بنیان، این بخش مهم را به طور کامل طراحی نمایند.
وی ابرازداشت: انجام این مهم به شکل عملیاتی و موفقیت آمیز درسایت کیش و بصیرا (قشم ) راه اندازی شد، به گونه‌ای که درصد آماده بکار تجهیزات (VTS ) این مناطق به نحو چشمگیری افزایش یافته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، صرفه جویی حاصل از تولید داخل هر دستگاه برای کشور را افزوت بر ۴۵ هزار یورو اعلام کرد و گفت: علاوه بر صرف جویی ارزی انجام این مهم به قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی انجامیده که این خود گامی مهم در جهت تبدیل شدن تهدیدها به فرصت و تقویت خودباوری ملی اتکا بر دانش ایرانی است.
از بخش‌های اصلی و مهم رادار( VTS)، بخش ADU (Antenna Driver Unit) می باشد که وظیفه انتقال و دریافت سیگنال فرکانس بالا به آنتن و برعکس و همچنین چرخش آنتن با دور مناسب را برعهده دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس