پیشگیری از قصور و کاهش شکایت از کادر پزشکی از دغدغه‌های پزشکی قانونی است


پیشگیری از قصور و کاهش شکایت از کادر پزشکی از دغدغه‌های پزشکی قانونی است

تهران - ایرنا- رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پیشگیری از قصور پزشکی و یافتن راهکارهایی برای کاهش شکایت از کادر درمانی از دغدغه‌ها و موضوعات در دست بررسی سازمان پزشکی قانونی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی در نشستی با مشاوران جدید رییس این سازمان در کمیسیون های تخصصی گفت: وحدت رویه در ارائه نظرات کمیسیون ها و راه های رسیدن به این وحدت رویه و نیز نزدیکتر شدن نتایج آرا از جمله مواردی است که باید مورد توجه کارشناسان کمیسیون ها قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم ارزیابی کارشناسان کمیسیون ها افزود: آموزش کارشناسان کمیسیون ها از نکات مهمی است که در حال حاضر به شکل منظم آغاز شده است و امیدواریم با همراهی و همگامی اساتید به نحو مطلوب و شایسته ای ادامه یابد.
رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به فراهم ساختن امکان برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی کمیسیون ها در استان ها با یکدیگر و نیز با کمیسیون مرکزی تصریح کرد: این ارتباط که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده نتایج بسیار خوبی در زمینه کاهش تردد بین شهری طرفین پرونده و تسریع در رسیدگی به پرونده ها به همراه داشته است، ضمن آنکه روند برقراری ارتباط الکترونیکی با وزارت بهداشت نیز برقرار شده و امیدواریم با کامل شدن آن و امکان دریافت الکترونیکی پرونده مراجعان، بخشی از مشکلات مراجعان کاسته و به سرعت رسیدگی ها افزوده شود.
مسجدی ادامه داد: یکی از ایده های در دست پیگیری در سازمان، اجرای طرح بررسی گره دو سر کور پرونده ها در کمیسیون های تخصصی است تا نه طرفین پرونده و نه کارشناسان هر پرونده حین تشکیل کمیسیون ها مشخص نباشد و بدین ترتیب بر میزان دقت و کیفیت رسیدگی به پرونده ها افزوده شود.
وی در پژوهش در حوزه قصور و تخلفات پزشکی خاطرنشان کرد: انجام پژوهش های کاربردی در حوزه قصور و تخلفات پزشکی از جمله دیگر برنامه های سازمان در جهت بررسی و شناخت علل بروز این موارد و رسیدن به راهکارهایی برای کاهش آن ها به شمار می رود و در این مسیر از تمامی اساتید و فرهیختگان جامعه پزشکی برای همراهی در این مسیر دعوت می کنیم.
مسجدی با تأکید بر استقبال این سازمان از نظرات و ایده های کارگشای متخصصان و کارشناسان اظهار داشت: در حوزه شیوه ها و مدل های بررسی پرونده ها در کمیسیون ها و نیز افزایش کیفیت کار، پیشنهادات متعددی مطرح شده و در دست بررسی است، علاوه بر این از همه متخصصان دلسوز برای ارائه ایده های کارگشا طلب کمک داریم.
مسجدی ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات نخبگان جامعه پزشکی که تا کنون در سمت مشاوره رییس سازمان پزشکی قانونی در امر کمیسیون های پزشکی تلاش کرده اند، برای مشاورین جدید آرزوی موفقیت کرد.
در این جلسه بابک سلحشور مدیرکل امور کمیسیون های سازمان نیز گزارشی از برخی اقدامات انجام شده در حوزه کمیسیون های تخصصی و نیز دغدغه و برنامه های این حوزه در راستای افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی