بازار داغ کد رهگیری برای وام ودیعه مسکن/ چرا کسی با مشاورین املاک متخلف برخورد نمی کند؟+فیلم


بازار داغ کد رهگیری برای وام ودیعه مسکن/ چرا کسی با مشاورین املاک متخلف برخورد نمی کند؟+فیلم

متاسفانه عده‌ای از مشاورین املاک، در قبال دریافت وجه از طرفین معامله، کد رهگیری صادر می‌کنند. این مسئله حتی برای افرادی که برای دریافت وام ودیعه مسکن به شکل صوری اجارنامه تنظیم می‌کنند نیز صدق می‌کند.

بازار داغ کد رهگیری برای وام ودیعه مسکن/ چرا کسی با مشاورین املاک متخلف برخورد نمی کند؟+فیلم

گروه راه و مسکن بازارنیوز: از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۴ مرداد ماه ثبت نام وام ودیعه مسکن در سراسر کشور برای متقاضیان واجد شرایط آغاز شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیش از این پیرامون میزان وام اعطایی گفته بود: این ودیعه برای متقاضیان ساکن شهر تهران 50 میلیون تومان، در کلانشهر‌ها 30 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 15 میلیون تومان است.

حسب اظهارات پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، مستاجران حتماً باید اجاره نامه دارای کدرهگیری و شرایط وام ساماندهی داشته باشند. به طوری که وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند و صاحب ملک نباشند و از سال 84 هیچگونه سابقه خرید و فروش ملک نداشته باشند. ضمن این که باید سرپرست خانوار باشند و شهری را که تقاضا می‌کنند در آن 5 سال سابقه سکونت داشته باشند.

دریافت کد رهگیری از موضوعاتی است که جای بحث دارد. متاسفانه عده ای از مشاورین املاک، در قبال دریافت وجه از طرفین معامله، کد رهگیری صادر می کنند. این مسئله حتی برای افرادی که برای دریافت وام ودیعه مسکن به شکل صوری اجارنامه تنظیم می کنند نیز صدق می کند.

پیش از این امیر ساعدی داریان در گفتگو با بازارنیوز با انتقاد از نابسامانی در حوزه مسکن، اظهار داشت: در تهران برخی مشاورین املاک، برای یک اجاره نامه صوری بین 500 هزار تا یک میلیون تومان می گیرند.

این در حالی است که مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک دریافت کد رهگیری را بدون هزینه عنوان کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...