تجلیل از خانواده سردار شهید حاج «احمد مایلی» در پنجمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم


 تجلیل از خانواده سردار شهید حاج «احمد مایلی» در پنجمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم

پنجمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان تهران، با تجلیل از خانواده سردار شهید حاج احمد مایلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی سه شنبه های تکریم، با حضور حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان»، مدیر هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ،«رضا جلالی» مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران و «رضا ریاحی» مدیر عامل صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران امروز سه شنبه 7 مرداد در منزل سردار سرافراز استاد خلبان شهید حاج احمد مایلی برگزار شد.

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در این دیدار با اشاره به دلاوری شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: شهدا مرغان خونین حریم کبریایی خداوند هستند که قطرات خونین آنها است که از عنبر و مشک خوشبوتر است وعطر جنت عصاره عطر خونین آنها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به رشادت‌های سردار سرافراز اسلام شهید حاج احمد مایلی افزود: شهدا همچون شهاب شب ظلمانی این دوران هستند که پرده سیاهی ظلمت جهل را می درندوبانور خود امید را به ما القاء می کنند که در این ظلمت ها نوری هم پیدا می شود.

در ادامه دیدار رضا جلالی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

یادآور می شود، استاد خلبان سردار شهید حاج احمد مایلی در محله امام زاده حسن (دارالشهدای تهران) متولد شد.وی بعد از جنگ در بیشتر عملیاتهای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی کردستان و مناطق مرزی سیستان و بلوچستان حضور داشته و در دفاع از حریم اهل بیت و آموزش نیروهای جهان اسلام از جمله حزب الله لبنان نقش مهم و تاثیرگذار داشتند و با راه اندازی گشتهای هوایی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان در ایجاد امنیت این منطقه استراتژیک بسیار موثر بودند.

سرانجام این شهید والامقام همزمان با شب تاسوعای حسینی سال ۱۳۹۵ در بازگشت از یک عملیات شناسایی در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد. لازم به ذکر سردار شهید حاج احمد مایلی بخاطر مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه اش در سال 1395 از فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) تقدیرنامه ای دریافت کرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...