سرانجام پیگیری بخشنامه تعارض منافع در آموزش و پرورش


سرانجام پیگیری بخشنامه تعارض منافع در آموزش و پرورش

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش درباره اقدامات انجام شده برای پیگیری بخشنامه تعارض منافع در این وزارتخانه توضیح داد.

سرانجام پیگیری بخشنامه تعارض منافع در آموزش و پرورش

زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیگیری بخشنامه تعارض منافع در آموزش و پرورش بیان کرد: به دنبال اجرای این بخشنامه فرایند گزارش‌گیری به حوزه ستادی و معاونت حقوقی واگذار شده و نظارت بر اجرای آن به عهده اداره کل رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد است.

او ادامه داد: بعد از پایان مهلت دو ماهه‌ای که از زمان ابلاغ بخشنامه در نظر گرفته شده است بر حسن اجرای مواد قانونی نظارت خواهیم داشت، اما تا قبل از آن معاونت حقوقی به دریافت گزارش‌ها و راستی آزمایی می‌پردازد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت صحت ارائه گزارش و شناسایی برخی موارد که از گزارش دهی خودداری شده است، گفت: مهم‌ترین موضوع فرهنگ سازی برای اطلاع رسانی در حوزه تعارض منافع است که البته مدیران کل تاکنون همکاری قابل توجهی داشتند.

مظفر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اولین دستگاهی است که لایحه تعارض منافع را به صورت بخشنامه درآورده است، گفت: چنانچه در هر مورد مداخله کارکنان به عنوان یکی از صاخب نظران را در تصمیم گیری‌ها داشته باشیم، این موضوع پیگیری می‌شود.

او بیان کرد: اگر در مواردی مصادیق تعارض منافع نظیر مدرسه داری مسئولان گزارش شود، موضوع بررسی شده و باید مسئولیت مدرسه به شخص دیگری غیر از بستگان سببی و نسبی واگذار شود.

بیشتر بخوانید

مدرسه‌داری مسئولان در آموزش و پرورش ممنوع شد آموزش و پرورش در دوراهی منافع شخصی و مصالح عمومی! مدرسه داری مسئولان، زیر ذره بین قانون تعارض منافع

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...