یکی از انواع دستبندهای بسیار زیبا و شکیل که از ظاهری جذاب و بی نظیر برخوردار است دستبند سواروسکی می باشد که با استفاده از نگین های مختلفی در سایزهای متفاوت می توان مدل های زیبا و متنوعی از آن را درست کرد. از این رو قصد داریم در این زمینه شما عزیزان را با نحوه ساخت دستبند سواروسکی به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

آموزش ساخت دستبند سواروسکی

سواروسکی در واقع یکی از معروفترین برندهای زیورآلات، طلا و جواهرات الماس کریستالی در دنیا می باشد که این جواهرات جزء اکسسوارهای اشرافی و گرانبهای دنیا محسوب می شوند و شرکت تولید کننده آن در کشور اتریش قرار دارد. دستبند سواروسکی دستبندی زیبا و متفاوت با ظاهری شیک و خاص می باشد که اولین بار توسط یک کمپانی تولید کننده جواهرات اتریشی ساخته و تولید شد. ساخت دستبند سواروسکی بسیار ساده بوده و بر خلاف ظاهری که دارد می توان آن را به راحتی در منزل در رنگ ها و مدل های گوناگون درست کرد.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

کسانی که به ساخت بدلیجات و زیورآلات علاقه مند هستند سعی می کنند همیشه به روز باشند و با جدیدترین مدل های بازار آشنا شوند. حال شما می توانید با توجه به ذوق هنری و خلاقیتی که دارید و متناسب با سایز مچ دست خود طول دستبند را تنظیم کرده و دستبند موردنظر خود را با رنگ و مدل دلخواه بسازید. اگر تمایل دارید با طریقه ساخت دستبند لوکس و زیبا با این روش آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

وسایل مورد نیاز :

حدود ۱۰۰ قطعه کریستال دو مخروطی سواروسکی ۴ میلیمتری مهره استوانه ای معمولی سایز ۱۱ حدود یک گرم قفل دستبند طلا یا نقره به دلخواه سوزن دوخت و دوز نخ نامرئی دستبند قیچی

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

مراحل درست کردن دستبند :

در مرحله اول ابتدا نخ را آماده کرده و سوزن را نخ کنید. به منظور این که در اواسط کار مقدار نخ تمام نشود بهترین کار این است که نخ خود را تا حدودی بلندتر در نظر بگیرید چرا که اضافه نمودن نخ در میانه کار بسیار دشوار است.

در گام بعدی ۴ قطعه کریستال را داخل نخ کنید. توجه داشته باشید که کریستال ها از قسمت انتهایی نخ کمی فاصله داشته باشند. انتهای نخ در ادامه کار برای دوختن قفل مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

سپس نخ را از داخل دو مهره اول عبور دهید تا شبیه به یک حلقه گردد و حالت گرد مانندی به خود بگیرد. الگوی این نمونه دستبند به این صورت است که یک ردیف حلقه ۴ کریستالی به مهره های استوانه ای وصل می گردد. بدین ترتیب بهتر است در ابتدا حلقه های اصلی را درست کنید و بعد در قسمت لبه ها آن ها را به مهره های استوانه وصل کنید.

بعد از این که حلقه را درست کردید حدود ۳ کریستال دیگر داخل نخ قرار دهید. سپس سوزن را از داخل کریستال هایی که در ابتدای این مرحله وجود داشتند بگذرانید.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله اییشبیه به نحوه ایجاد حلقه اول سوزن را از داخل دو مهره ای که اخیرا داخل نخ کرده اید بگذرانید تا دومین حلقه نیز ایجاد گردد.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

همانند مراحل قبلی ۳ عدد کریستال دیگر داخل نخ کنید.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله اییسپس سوزن را از دو کریستال آخری عبور دهید تا سومین حلقه تشکیل گردد. این عمل را تا جایی ادامه دهید که طول دستبند به اندازه دلخواه شما برسد.

باید توجه داشته باشید که اندازه طول قفل دستبند به چه مقدار است. در صورتی که کوچک باشد تعداد کریستال های بیشتری را باید استفاده نمایید و بر عکس چنانچه اگر قفل بزرگتری را انتخاب کرده اید تعداد کریستال های کمتری استفاده نمایید.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

زمانی که به اندازه طول دلخواه رسیدید، سوزن را از آخرین کریستال بگذرانید تا سوزن به سمت بالا قرار بگیرد.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

در گام بعدی یک نگین استوانه ای را برداشته و از نخ عبور دهید. سپس آن را به کریستال بعدی وصل نمایید. در این مرحله باید نخ دستبند را کشیده تا فاصله ای میان اولین کریستال، مهره استوانه ای شکل و کریستال بعدی وجود نداشته باشد.

این مرحله را تا حدی تکرار نمایید که تمامی فضاهای بالایی دستبند با استفاده از مهره استوانه ای پر گردد.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

زمانی که به قسمت انتهایی ردیف بالا رسیدید، سوزن را از دو کریستال رد کنید. سپس نخ را کشیده تا فاصله ای میان اولین کریستال، مهره استوانه ای شکل و کریستال بعدی وجود نداشته باشد.

مهره استوانه ای داخل نخ نموده و به دو مهره کریستالی دوخت بزنید. بعد ردیف پایینی را همانند ردیف بالایی با مهره های استوانه ای پر کنید.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی زمانی که کارتان به پایان رسید اطمینان داشته باشید که سوزن از یک کریستال بیرون آمده باشد.

حالا نوبت وصل کردن قفل است. حدود ۳ الی ۴ مهره استوانه ای برای بخش بالایی و ۳ الی ۴ مهره دیگر برای بخش پایینی قفل نیاز دارید. در صورتی که قفل شما دو حلقه دارد به همین اندازه مهره برای طرف دیگر نیز نیاز دارید.

سپس نخ را از داخل مهره ها و قفل دستبند بگذرانید. برای محکم نمودن کار دوباره نخ را از کریستال آخری دستبند رد کنید و دوباره این عمل را تکرار نمایید تا قفل دستبند به شکل خوبی سر جایش قرار گیرد و محکم شود.

بخش انتهایی نخ را گره بزنید و همین عمل را با قفل سر دیگر دستبند نیز تکرار نمایید.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله اییبدین ترتیب دستبند سواروسکی شما آماده شده است و می توانید از آن استفاده نمایید.

ساخت دستبند سواروسکی شیک و زیبا با آموزش مرحله ایی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت دستبند سواروسکی به طور کامل آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این دستبند زیبا را در منزل به هر شکلی که تمایل دارید ساخته و مورد استفاده قرار دهید.