درگیری کرونا در روستاهای قم کمتر از مناطق شهری است


درگیری کرونا در روستاهای قم کمتر از مناطق شهری است

قم - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: درگیری کرونا در روستاها بسیار کم و موارد جزئی نسبت به شهر قم ثبت‌شده است و روستائیان، اعضای شورای اسلامی و دهیاری‌ها مشارکت لازم را برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا دارند.

"محسن بهشتی" عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تمام مشکلات حاکم بر شهر قم در رابطه با کرونا در روستاهای استان نیز حاکم بوده است.

وی همکاری دهیاری‌ها برای کنترل ورود و خروج به روستاها را قابل‌تقدیر دانست و بیان کرد: مشارکت پویای روستاییان عزیز تأثیر بسیاری در کنترل این ویروس در روستاها داشته و از شهر قم وضعیت مناسب‌تری داشتند و معابر روزی دو بار ضدعفونی شده و فضاهای عمومی استفاده ‌نشده و اجتماعات تعطیل بود.

بهشتی همکاری روستاییان در تعطیلی مساجد و امامزادگان را نیز موردتوجه قرارداد و تاکید کرد: هر نوع مصوبه‌ای که از ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی به بخش‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ می‌شد بلافاصله اجرایی شده و همکاری بسیاری خوبی را در این دوران با استانداری قم داشتند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و دستور تعطیلی عمومی ستاد ملی مبارزه با کرونا بسیاری از مشاغل مانند اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی، اتوبوس‌های بین‌شهری، میادین و میوه و تره‌بار و همچنین عرضه کالا در روز بازارها دچار آسیب‌های جدی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های این صنوف نیازمند تدابیری در سطح استان بودیم و باید از ظرفیت‌های استان و خیرین استان استفاده کرده و با توجه به همراهی مردم در رعایت قرنطینه خانگی اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته و خیرین استان همکاری بسیار خوبی با استان داشتند.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی ب هداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!