برنامه 2 ساله وزارت راه برای ختم پدیده حاشیه‌نشینی


برنامه 2 ساله وزارت راه برای ختم پدیده حاشیه‌نشینی

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، گفت: در قالب این تفاهمنامه علاوه بر ساخت مسکن سعی خواهیم کرد پدیده غیر قابل قبول و تاسف بار حاشیه نشینی را رفع کنیم و هدف این است، در قالب این تفاهمنامه همکاری، ختم حاشیه نشینی اعلام شود.

خبرگزاری فارس: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، عصر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان بسیج مستضعفین، ضمن بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی اقدامات خود را در 2 محور به صورت متوازن انجام می‌دهد، گفت: محور‌ اولی که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار خود قرار داده است در جهت توسعه و پیشرفت ایران پیش‌ می‌رود و در تلاش هستیم تا پروژه‌هایی که تاثیر بسزایی در بخش های مختلف اقتصادی دارد را پیش ببریم.

وزیر راه و شهرسازی در تبیین محور دوم فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: محور دوم فعالیت‌ها از جنس محرومیت زدایی است و به صورت همزمان سعی خواهیم کرد تمام ظرفیت‌ها ممکن را در این بخش به کار بگیریم و بیش از گذشته این مسیر را ادامه دهیم.

*در مدت زمان کم هم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد

اسلامی، در بیان اینکه ساخت مسکن و توسعه زیرساخت‌های موجود را با همکاری بسیج سازندگی و سازمان بسیج مستضعفین تقویت خواهد شد، عنوان کرد: نکته مهم در این بخش آن است که مصمم هستیم تا بتوانیم در یک بازه‌ زمانی کوتاه کار‌های بزرگی را در حوزه توسعه‌ای انجام دهیم.

وی در تشریح اینکه باید دغدغه‌های مردم محروم با راه حل‌های ساده برطرف‌ شود، افزود: مسکن محرومان یک مسئولیت فردی و اجتماعی است و مسئولیت سازمانی ما آن است که به منظور رفع مشکل این اقشار بتوانیم با تمام توان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی وظیفه تامین مسکن و تامین اراضی را دارد، گفت: در قالب این تفاهمنامه علاوه بر ساخت مسکن سعی خواهیم کرد پدیده غیر قابل قبول و تاسف بار حاشیه نشینی را رفع کنیم و هدف این است، در قالب این تفاهمنامه همکاری، ختم حاشیه نشینی اعلام شود.

*برنامه 2 ساله وزارت راه برای ختم پدیدۀ حاشیه نشینی

اسلامی، در توضیح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور محرومیت زدایی، اظهار داشت: برنامه 2 ساله‌ای در این زمینه پیش بینی شده و تمامی جوانب آن در دستور کار قرار گرفته است به طوری که ساخت خانه‌های مناسب متناسب با شان و مسئولیت مردم یکی از بحث‌های مهمی است که آن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بسیج سازندگی در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی، در بیان موارد مرتبط با محرومیت زدایی، تصریح کرد: در جهت ساخت راه‌های روستایی در مناطق محروم تاکنون اقدامات زیادی انجام شده، اما سعی خواهیم کرد با تخصیص تسهیلات در مناطق محروم و ایجاد امکانات در این مناطق زیرساخت‌ها را گسترش دهیم و با ایجاد دسترسی آسان بتوانیم رفاه برای مردم ایجاد کنیم.

اسلامی، با اشاره به اینکه در راستای توسعه مناطق محروم و همچنین توسعه،ایجاد عدالت منطقه‌ای را سرلوحه قرار داده ایم، گفت: در مرداد ماه سال گذشته قول دادیم دو هزار کیلومتر راه روستایی بسازیم و خوشبختانه همکاران ما از مرداد ماه سال گذشته تا مردادماه امسال ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی ایجاد کرده‌اند و در سال ۹۹ هم اعلام کردیم تا پایان دولت ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ایجاد خواهیم کرد که هم اکنون تمام نیرو‌های ما در این بخش فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!