خواستگاری که کلاهبردار از آب در آمد/ وعده ازدواج به دختران با عنوان فردی صاحب منصب و بانفوذ


خواستگاری که کلاهبردار از آب در آمد/ وعده ازدواج به دختران با عنوان فردی صاحب منصب و بانفوذ

رئیس پلیس آگاهی فاتب از بررسی پرونده‌ای خبر داد که در آن کلاهبرداری طعمه‌های خود را در سایت‌های ازدواج و معرفی خود به عنوان شخصی صاحب منصب، انتخاب می‌کرد.

خواستگاری که کلاهبردار از آب در آمد/ وعده ازدواج به دختران با عنوان فردی صاحب منصب و بانفوذ
سردار علیرضا لطفی گفت: سال‌ها پیش وقتی افراد برای انجام امورات زندگی خویش پا را از خانه بیرون می‌گذاشتند کمتر کسی به ذهنش خطور می‌کرد که روزی فرا می‌رسد که همه کار‌های خود از پرداخت اقساط ماهیانه و جابجایی پول و خرید مایحتاج زندگی تا پیدا کردن همسر را می‌توانید از گوشه اتاق خواب خود و با یک وسیله کوچک در دست انجام دهند.

وی افزود:، اما این سهولت در انجام امور و گره خوردن فضای مجازی با ابعاد مختلف زندگی نباید ما را از این حقیقت غافل کند که این فضا نیمه تاریکی نیز دارد که به شدت مورد علاقه مجرمان و کلاهبرداران می‌باشد و وقتی با یک کلیک ساده وارد یک سایت می‌شوید محیط سایت می‌تواند به اندازه یک خیابان یا محله‌ی ناشناخته‌ی لبریز از اراذل و اوباش و مجرمان، شما را در معرض انواع خطرات قرار دهد. اتفاقی که این روز‌ها با وجود هشدار‌های مکرر پلیس آگاهی از طریق سایت‌های همسریابی برای برخی از دختران جوان رخ می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در جدیدترین پرونده متشکله در یکی از پایگاه‌های پلیس آگاهی ما شاهد آشنایی یک خانم جوان از طریق یکی از سایت‌های همسریابی با فرد کلاهبرداری بودیم که ضمن معرفی خود به عنوان مرد مجردی که قصد ازدواج با شاکی را دارد با اطلاع از مشکلات خانوادگی و دغدغه‌های این خانم خود را فردی صاحب نفوذ معرفی می‌کند که می‌تواند در ازای دریافت وجه مشکلات شاکیه را حل کند.

وی افزود: پس از گذشت یک ماه و دریافت نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از مال باخته خانم جوان به وی شک کرده و با مراجعه به پایگاه پلیس آگاهی طرح شکایت می‌کند. اینجاست که در نهایت شگفتی همکاران من متوجه شدند تنها اطلاعاتی که شاکی از متهم دارد یک شماره تلفن می‌باشد و این خانم در حالی دویست میلیون تومان وجه نقد را ظرف مدت یک ماه آشنایی، در اختیار این فرد قرار داده که کوچکترین شناختی بیشتر از آنچه متهم در پروفایل ساختگی خود در سایت همسریابی ارائه کرده از وی ندارد.

سردار لطفی گفت: بررسی‌های انجام گرفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص کرد فرد مورد نظر دارای ده‌ها سابقه کلاهبرداری می‌باشد و این بار اولی نیست که با دسته گل و پروفایل ساختگی به سراغ سوژه مورد نظر خود رفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر خانم‌هایی که در سایت‌های همسریابی عضو می‌شوند جز زنان تحصیل کرده جامعه هستند و در اجتماع حضور فعال و پر رنگ دارند انتظار می‌رود در برخورد با افراد با احتیاط بیشتری عمل نمایند، اما متاسفانه اعتماد نابجا به سایت‌های همسریابی باعث می‌شود تا این خانم‌ها براحتی در جایگاه مال باخته قرار بگیرند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: خانم‌های جوان باید به خاطر داشته باشند سایت همسریابی مانند خیابان، پارک یا محل کار شماست که صرفا زمینه آشنایی افراد را فراهم می‌کند، اما راستی آزمایی ادعا‌های افراد با خود شماست و باید تا قبل از اطمینان از صحت ادعا‌های افراد اجازه ورود آن‌ها به زندگی شخصی خود را ندهید.

وی افزود: همیشه در جریان آشنایی با افراد مختلف نسبت به طرح پیشنهادات وسوسه انگیز مالی با دیده تردید بنگرید و محتاطانه عمل کنید. تنها راه در امان ماندن از آسیب‌های فضای مجازی رعایت تمام اصولی است که در زندگی واقعی موظف به رعایت آن‌ها هستید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی