سردار سلیمانی: برای حل مشکل مسکن از تمام ظرفیت بسیج استفاده می‌کنیم/اسلامی: مشکل مسکن را می‌توانیم در مدت کوتاه، برطرف کنیم


سردار سلیمانی: برای حل مشکل مسکن از تمام ظرفیت بسیج استفاده می‌کنیم/اسلامی: مشکل مسکن را می‌توانیم در مدت کوتاه، برطرف کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی گفت: با رویکرد حل مشکلات مسکن مستضعفان اعلام آمادگی می‌کنیم که در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی و وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن مردم محروم تمام ظرفیت خود را به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بسیج مستضعفین در زمینه محرومیت زدایی با حضور سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

محمودزاده در توضیح این طرح گفت: اولین دغدغه وزارت راه ساخت مسکن است که د همین راستا تفاهم نامه ای با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، بنیاد مستضعفان و برخی از نهادهای دیگر امضا شده است.

وی افزود: بسیج با داشتن امکانات اجرایی و داشتن نیروی متخصص در این بخش قرار شده است همکاری هایی در تامین مسکن دهک های اول تا سوم داشته باشد.
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جامعه هدف ما بیشتر کمیته امداد و بهزیستی بوده که پیش بینی ما تامین ۲۰۰ هزار مسکن برای این اقشار است، اظهار کرد: این تفاهمنامه در ۳ صفحه و ۶ ماده تدوین شده که مشارکت در ساخت، نوسازی، بازسازی و ... از جمله بندهای آن است.
سردار سلیمانی: می‌توانیم در راستای ساخت مسکن و زیرساخت‌ها کمک کنیم
همچنین سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی با وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: بسیج به عنوان یک تشکیلات بزرگ و مردمی که گسترده‌ترین شبکه تشکیلاتی کشور است. این سازمان با رویکرد حل مشکلات مسکن مستضعفان اعلام آمادگی کرده است که در چارچوب سیاست های جمهوری اسلامی و سیاست های وزارت راه برای حل مشکل مسکن مردم محروم تمام ظرفیت خود را به کار بگیرد.
وی به توسعه راه های روستایی و مناطق کم برخوردار اشاره کرده و افزود: این آمادگی تنها در حد یک نقش نیست و بر اساس انگیزه های انسانی و توانایی‌های انسانی و ماشین آلات سازندگی و همچنین وجود گروه‌های جهادی سازندگی در سراسر کشور می‌توانیم در راستای ساخت مسکن و زیرساخت ها با وزارت راه همکاری داشته باشیم.
بر این اساس تمام توانایی خود را با استفاده از هزاران مهندس بسیجی، ۱۷ هزار گروه جهادی که ۳۰ درصد آن‌ها تجربه فعالیت در ساخت مسکن را دارند، ماشین‌آلات مهندسی و موسسه عمران بسیج بکار می‌گیریم.

سردار سلیمانی با اشاره به تجربه ساخت منازل مردم در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده توسط گروه‌های جهادی و بسیجیان، ادامه داد: در این راستا برنامه‌های اجرایی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کند، انجام می‌دهیم و این قول را هم به مردم می‌دهیم که پروژه‌های محرومیت‌زدایی را با سرعت، همراه با صلاح و صرفه که دارای استحکام و استاندارد‌های فنی باشد، به پایان برسانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: به زودی برنامه‌های مشخص شده در چارچوب برنامه های وزارت راه را آغاز کرده و قول می‌دهیم که با سرعت بیشتر پروژه‌ها را با صلاح و صرفه نظام به پایان رسانده تا کارنامه درخشان دیگری برای نظام و همکاری وزارت راه و بسیج باشد.

اسلامی: مشکل مسکن را می‌توانیم در مدت کوتاه برطرف کنیم
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت راه و شهرسازی در راستای محرومیت زدایی گفت: اقدامات وزارت راه در دو محور به طور همزمان پیگیری می‌شود یکی محور پیشبرد فعال پروژه‌هایی است که در راستای توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی است و محور دوم پروژه هایی از جنس محرومیت زدایی است.
وی با تاکید بر اینکه برای پرداختن به این دو محور همه ظرفیت ها را به کار گرفته در راستای محرومیت زدایی در بخش مسکن و اصلاح زیرساخت ها همکاری هایی را آغاز کرده ایم، اضافه کرد: در یک مدت کوتاه هم می توان کارهای بزرگ و ماندگار انجام داد به طوری که اولین دغدغه این روزهای مردم‌که مسکن است را تا حدی برطرف کنیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: این تفاهمنامه در راستای رفع مشکل مسکن محرومان و همچنین حذف پدیده غیر قابل قبول حاشیه نشینی امضا می‌شود و برنامه دوساله‌ای در نظر گرفته شده که مناطق حاشیه نشین شناسایی شده تا در این مدت زمان محرومان بتوانند مکان سکونت مناسبی هم راستا با شان جمهوری اسلامی داشته باشند.
اسلامی گفت: در مناطق محروم‌در زمینه راه های روستایی اقدامات موثری انجام شده است اما باید زیرساخت های روستایی هم گسترش و توسعه پیدا کرده و متناسب با نیازهای امروز روستاها توسعه پیدا کنند تا عدالت منطقه ای فراهم شود.
وی با اشاره به افزایش طول راه‌های روستایی و راه‌های آسفالته در مناطق محروم گفت: با توجه به تسهیلاتی که در اختیار روستاییان عزیز قرار گرفته است باید زیرساخت‌های روستایی را گسترش دهیم تا دسترسی‌های آنها هم آسان شود و زیرساخت‌هایشان توسعه یابد.
وی اعلام کرد: مردادماه سال گذشته به رییس جمهوری قول دادیم که دو هزار کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالته کنیم، در مردادماه امسال این عدد به ۲۵۰۰ کیلومتر رسیده است و امروز هم قول می‌دهیم تا پایان دولت ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت کنیم.
در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری در زمینه محرومیت زدایی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با هدف محرومیت زدایی برای دهک‌های اول تا سوم به امضا رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !