اعلام زمان آزادسازی کامل سهام عدالت


اعلام زمان آزادسازی کامل سهام عدالت

افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند از 19 مرداد می‌توانند به فروش 60 درصد از سهام خود اقدام کنند در حالی که، 40 درصد باقی مانده در دهه فجر آزادسازی خواهد شد.

اعلام زمان آزادسازی کامل سهام عدالتبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداو سیما از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا معتمد، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی در این خصوص اظهار داشت: ثبت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت امروز نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد، صورت‌های مالی حسابرسی نشده آن‌ها منتشر می‌شود.
وی ادامه داد: به این ترتیب یک روز پس از عید سعید غدیر خم (۱۹ مرداد)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی فراهم خواهد شد.
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده بودند اجازه فروش ۳۰ درصد سهام به آنان داده شده بود، اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزاد سازی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تصویب آئین نامه آزاد سازی سهام عدالت در شورای عالی بورس در قالب ۲۲ ماده تصریح کرد: در این آئین نامه ساز و کار و نحوه آزاد سازی، افزایش سرمایه، پذیرش شرکت‌ها در بورس و همینطور چگونگی معاملاتی شدن و همچنین میزان آزادسازی سهام عدالت در هر مرحله، پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس