نمازجمعه در گام دوم انقلاب در جهت وحدت دنیای اسلام گام برمی دارد


نمازجمعه در گام دوم انقلاب در جهت وحدت دنیای اسلام گام برمی دارد

بندرعباس- ایرنا- امام جمعه بستک گفت: نمازجمعه در گام دوم انقلاب در جهت وحدت دنیای اسلام با محوریت ولی فقیه زمان و در واقع به سوی خودسازی، جامعه سازی وتمدن سازی گام برمی دارد.

حجت الاسلام یونس قائدی روز سه‌شنبه با گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه در پنجم مرداد در ایران در گفت وگو با ایرنا افزود: نمازجمعه در طراز انقلاب اسلامی تنها پایگاه امیدبخش به جوانان در مقابل هجمه های سنگین شبهات در این مقطع خاص از زمان است.
وی بیان داشت: نماز جمعه خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده و هست.
خطیب جمعه بستک اظهارداشت: همچنین ابن نماز عبادی سیاسی که هرجمعه مومنان را گردهم می آورد، تربیونی است که در راستای حل و فصل مشکلات مردم و معضلات جامعه تلاش می‌کند.
قائدی در خصوص جایگاه نماز جمعه گفت: نخستین اقدام پیامبراکرم(ص) بعد از هجرت به مدینه اقامه نمازجمعه بود، نمازی که فرمان ترک داد و ستد را به همراه دارد و در روایت ها هم وزن و هم طراز حچ به حساب می آید.
وی همچنین به اهمیت روز جمعه اشاره و ابرازداشت: در اسلام در میان روزهای هفته، روز جمعه از اهمیت خاصی برخوردار است و در روایت متعددی نیز به آن اشاره شده است.
امام جمعه بستک با اشاره به اینکه روز جمعه، به عنوان عید مسلمانان محسوب می‌شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این روز به کمک به محرومان و فقیران و پرداخت صدقه و انفاق تاکید کرده است.
وی در پایان به مردم توصیه کرد مساله ویروس کرونا را جدی بگیرند و اصول بهزیستی را بیش از پیش رعایت کنند و از مسوولان نیز خواست هرچه سریع‌تر این گرانی های افسار گسیخته اخیر که خطرش کمتر از کرونا نیست، را مهار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا