آخرین تصمیمات برای بازگشت ارز حاصل از ارز صادرکنندگان


آخرین تصمیمات برای بازگشت ارز حاصل از ارز صادرکنندگان

مدرس خیابانی با تقدیر از تلاش صادرکنندگان در عرصه ارزآوری، از اعمال سقف و سابقه برای آن دسته از صادرکنندگانی خبر داد که برای اولین بار، اقدام به صادرات می‌نمایند.

آخرین تصمیمات برای بازگشت ارز حاصل از ارز صادرکنندگان

گروه بازرگانی بازارنیوز: حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تقدیر از تلاش صادرکنندگان گفت: صادرکنندگان در شرایط حساس کنونی اقدام به صادرات و تامین نیازهای ارزی کشور می‌کنند و این، یک اقدام ستودنی است.

وی از تعیین سقف و در نظر گرفتن سابقه برای صادرات آن دسته از صاحبان کارتهای بازرگانی خبر داد که برای اولین بار اقدام به انجام صادرات می‌نمایند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: از این پس، صادرکنندگانی که برای اولین بار اقدام به انجام فعل صادرات می‌نمایند، تنها مجاز خواهند بود تا در سقف 500 هزار دلار صادرات داشته باشند و تنها پس از رفع تعهد ارزی، مجدد بتوانند صادرات خود را ادامه دهند.

وی همچنین از هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درخواست کرد تا بازنگری جدی بر روی شرایط صدور کارتهای بازرگانی انجام دهند تا جلوی تخلفات در حوزه کارتهای بازرگانی یکبار مصرف گرفته شود.

به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز ارز حاصل از صادرات غیرنفتی، تامین‌کننده اصلی نیازهای کشور است و بر این اساس باید تمام تلاش خود را به کار بست تا بتوان از صادرات حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج