توزیع دوچرخه میان کودکان حاشیه‌نشین تهران و ری/ ساخت خانه برای سیل‌زدگان توسط گروه جهادی بازنشسته‌ها


توزیع دوچرخه میان کودکان  حاشیه‌نشین تهران و ری/   ساخت خانه برای سیل‌زدگان توسط گروه جهادی بازنشسته‌ها

حجت‌الاسلام رضائی گفت: از اقدامات جالب پایگاه‌های بسیج شهید شاکری و ام‌البنین (س) در مسجد امیرالمومنین(ع)، تهیه دوچرخه برای کودکان نیازمند در شهرک‌های حاشیه‌ای تهران و ری در کنار سایر کمک‌های مومنانه است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «حمیدرضا رضائی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه پایگاه های بسیج برادران «شهید شاکری» و خواهران، «ام البنین (س)» مسجد امیرالمومنین (ع) (واقع در تهران، بلوار ارتش، شهرک شهید محلاتی، فاز 3) فعالیت های خود در دوره شیوع ویروس کرونا را با سمپاشی مجتمع های مسکونی شهرک شهید محلاتی آغاز کرد، اظهار داشت: این مسجد با تلاش این دو پایگاه و خیریه خود، تاکنون در پنج نوبت، بسته های ارزاق را میان نیازمندان مناطق مختلف شهر تهران از جمله محله دروازه غار و کوره پزخانه های حاشیه شهر تهران و همچنین شهرک گلستان شهر ری توزیع کردند.

امام جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) افزود: یکی از کارهای جالب پایگاه های بسیج شهید شاکری و ام البنین (س) این مسجد تهیه دوچرخه برای کودکان نیازمند شهرک گلستان شهر ری و مناطق حاشیه ای شهر تهران بود.

وی تصریح کرد: ماجرا از این قرار بود که وقتی اعضای این دو پایگاه برای توزیع بسته ارزاق به این مناطق رفتند، کودکان از آنان درخواست دوچرخه کردند که موجب شد این دو پایگاه با اعلام فراخوانی، تعداد قابل توجهی دوچرخه جمع آوری کنند و پس از رنگ آمیزی و تعمیرات، به دست این کودکان رساندند.

وی اضافه کرد: پایگاه های بسیج شهید شاکری و ام البنین (س) مسجد امیرالمومنین (ع) همچنین کارگاه تولید ماسک را در این مسجد راه اندازی کردند که ۱۰ نفر به صورت حضوری و 30 نفر نیز به صورت غیر حضوری و در منازل شخصی خود، با محوریت این کارگاه، اقدام به تولید ماسک کردند. جالب است در موردی، زن و شوهری از محله نازی آباد به این مسجد مراجعه و آمادگی خود را برای تولید ماسک اعلام و تاکنون چند هزار ماسک تولید کرده اند.

رضائی در ادامه گفت: شورای فرهنگی مسجد امیرالمومنین (ع) در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت برگزاری برنامه ها در دهه ولایت و امامت برگزار کرد به این نتیجه رسید که با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برنامه ای با حضور مردم وجود ندارد بنابراین همچون نیمه شعبان و دهه کرامت برنامه ها به صورت راه اندازی کاروان شادی در شهرک شهید محلاتی و نورافشانی این مسجد و مجتمع های مسکونی این مسجد و برگزاری مسابقه کتاب خوانی با محوریت موضوع غدیر انجام می شود.

وی بیان کرد: ضمنا تعدادی هدیه به ویژه اسباب بازی میان کودکانی که نام شان «علی» و «امیر» است در این دهه توزیع می شود. این درحالی است که همه ساله مهم ترین و بزرگ ترین جشن در این مسجد به مناسبت عید غدیر برای دو گروه سنی 7 تا 15 سال و 15 سال به بالا برگزار می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اهالی مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک شهید محلاتی در سایر مشکلاتی که برای شماری از هم وطنان مان پیش آمده است در قالب گروه جهادی ناصرین به یاری آسیب دیدگان شتافته بودند، تاکید کرد: برای نمونه این گروه که متشکل از بازنشسته ها است طی یک سال اخیر سه باب خانه برای سیل زدگان ساختند.

امام جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) در پایان خاطرنشان کرد: اهالی این مسجد نشان دادند که کار جهادی، سن و سال نمی شناسد و هر فردی در هر سن و سالی می تواند به نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی خدمت کند کاری که بازنشسته های ساکن در شهرک شهید محلاتی در قالب گروه جهادی «ناصرین»، به آن عینیت بخشیدند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟