ثبت روز ملی کرمانشاه در انتظار شورای فرهنگ عمومی


ثبت روز ملی کرمانشاه در انتظار شورای فرهنگ عمومی

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اهمیت ثبت روز ملی کرمانشاه گفت: پیشنهاد ثبت روز ملی کرمانشاه توسط مسوولان استان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده است و برای نهایی‌شدن باید منتظر تصمیم این شورا ماند.

محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در رابطه با اهمیت ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشورمان اظهارداشت: ثبت روز ملی یک رخداد مبارک برای هر منطقه است که می تواند نمادی از رشادت های مردم آن منطقه باشد.

وی سالروز عملیات مرصاد را بهانه ای برای پرداختن به داشته های کرمانشاه در عرصه ملی دانست و گفت: این استان در دوران دفاع مقدس سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران بود و آغاز و پایان جنگ تحمیلی در آن رقم خورد.

معاون استاندار کرمانشاه، به ظرفیت های اقتصادی، سیاسی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این سرزمین باتوجه به زیرساخت های مناسبی که دارد می تواند نقش ارزنده ای در توسعه ملی داشته باشد.

الهی تبار افزود: ثبت روز ملی کرمانشاه می تواند فرصت مناسبی برای پرداختن به فرصت ها و چالش های پیش روی این استان در عرصه های ملی باشد تا زمینه خدمت به مردم کرمانشاه بهتر از گذشته فراهم شود.

وی به هم مرزی کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: این استان علاوه بر نقش مهم ملی می تواند در عرصه های بین المللی نیز نقش موثر و تعیین کننده ای ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه کرمانشاه هزینه های بسیاری در دوران دفاع مقدس متحمل شد، گفت: مردم این استان بیش از هشت سال برای دفاع از انقلاب با تمام توان پای کار آمدند و از جان و مال خود برای دفاع از کشور هزینه کردند.

مرصاد نتیجه اشتباه محاسباتی دشمن بود

الهی تبار در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه خیانت منافقین در عملیات مرصاد ناشی از اشتباه محاسباتی آنها بود، گفت: دشمنان برای رویارویی با انقلاب اسلامی ایران در معادلات خود دچار اشتباه شدند و موضوع مقاومت و رشادت ملت مسلمان این کشور را در نظر نگرفتند.

ثبت روز ملی کرمانشاه در انتظار شورای فرهنگ عمومی

وی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ تمام معادلات قدرت‌های جهانی را بر هم زده بود از این رو از راه های مختلف برای زمین گیر کردن آن دست به کار شدند.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به راه اندازی فتنه های مختلف و انواع ترور در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی گفت: توطئه های دشمنان با وجود هزینه های بسیار برای کشور به نتیجه نرسید و انسجام ملت ایران را بیش از پیش تقویت کرد.

الهی تبار با اشاره به اشتباه محاسباتی دشمن در راه اندازی جنگ تحمیلی گفت: انقلاب نوپا ما با وجود تحریم های مختلف با رژیمی می جنگید که تمام دنیای استکبار از نظر مالی و تسلیحاتی آن را حمایت می کردند اما در نهایت این اراده ملت ما بود که پیروز میدان شد.

وی با اشاره به اینکه صدام پس از پذیرش قطعنامه منافقین خائن را تحریک کرد که در مقابل ملت خود قرار گیرند، افزود: سازمانی که در ابتدای مبارزه با نارنجک های دستی می جنگید به یک‌ باره با تجهزات‌ کامل همچون توپ‌ خانه، موشک انداز و خودروهای زرهی با هدف تصرف‌ مناطق مختلفی از ایران وارد معرکه شد.

نقش آیت الله هاشمی و شهید صیاد شیرازی در مرصاد

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه منافقین زمانی که از مرزها عبور کردند تعداد زیادی از شهروندان را به شهادت رساندند و در بیمارستان اسلام آبادغرب فاجعه انسانی رقم زدند، یادآور شد: در نهایت در چارزبر عملیات مرصاد با نقش‌ موثر آیت الله هاشمی، سپهبد شهید صیادشیرازی و شهید شوشتری ساماندهی شد.

الهی تبار توضیح داد: این عزیزان در ساماندهی تمام امکانات نظامی، طراحی عملیات و ساماندهی نیروهای مردمی نقش موثری داشتند و زمینه ای را فراهم کردند که منافقین در چارزبر زمین گیر شوند.

وی تاکید کرد: دشمن از آن تاریخ تاکنون کماکان به دنبال لطمه زدن به جمهوری اسلامی ایران است اما به طور قطع در محاسبات خود دچار اشتباه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق