همکاری با جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه علمی کشور و کارآفرینی شود


همکاری با جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه علمی کشور و کارآفرینی شود

در آستانه چهلمین سالروزتشکیل جهاد دانشگاهی، سیدمهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و بهروز شیرانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان از بخش‌های مختلف مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و نیز دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز بازدید و با بخش‌های مختلف این مجموعه علمی و فناوری آشنا شدند.

در این بازدید محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با تشریح بخشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف علمی و فناوری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی پلی بین دانشگاه و جامعه بوده و تلاش می کند با نگاه علمی و کاربردی به نیازهای جامعه و کشور پاسخ مناسب دهد.

به گزارش ایسنا، پورعابدی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی بیش از ۷۰۰۰ نیرو در سراسر کشور دارد افزود: این نهاد انقلابی همواره تلاش می‌کند با انجام طرح‌ها و پروژه‌ها در سراسر کشور با رفع نیازهای جامعه و کشور به درآمدزایی بپردازد و ثروت آفرینی کند.

وی با اشاره به سند چشم انداز جهاد دانشگاهی گفت: براساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی تلاش دارد نقش خود را در برنامه‌ها و ماموریت‌های مختلف از جمله نقشه جامع علمی کشور ایفا نماید.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی اعلام کرد: درآستانه چهلیمن سالگرد تاسیس نهاد مقدس جهاد دانشگاهی اعلام می‌کنیم همواره مدل ما شناسایی مشکلات و نیازها و انجام علمی و تحقیقاتی پروژه‌ها براساس نیازهای کشور است و در این زمینه از همه امکانات فنی، دانشی و تخصصی و نیروی انسانی خود در سراسر کشور استفاده می کنیم.

تاکید همکاری دانشگاه با مراکز علمی و فناوری

مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی نیز در این بازدید بر همکاری دانشگاه با مراکز علمی و فناوری تاکید کرد و یادآور شد: برای ایجاد ارتباط سازنده و ثمربخش بین دانشگاه و صنعت همکاری همه جانبه پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و صنایع یک ضرورت انکارناپذیر است.

عباسی بر همکاری دانشگاه با مراکز علمی و فناوری تاکید کرد و یادآور شد: برای ایجاد ارتباط سازنده و ثمربخش بین دانشگاه و صنعت همکاری همه جانبه پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها و صنایع یک ضرورت انکارناپذیر است.

بازدید از دستاوردهای پارک البرز و مجتمع برای ما افتخارآمیز بود

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه پارک‌ها، مراکز رشد علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و فناور نقش مهمی در تولید ثروت و توسعه بسترهای کارآفرینی دارند گفت: در این بازدید شاهد دستاوردهای افتخارآفرین جهاد دانشگاهی در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف بودیم و این برای ما افتخارآمیز بود.

سیدمهدی ابطحی با تاکید برای همکاری جهاد دانشگاهی با دانشگاه صنعتی و مجموعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی و پارک‌های استان اصفهان گفت: همکاری و هم افزایی بین نهادهای موثر در این حوزه به ویژه جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی می تواند زمینه ساز توسعه علمی و فناوری کشور و ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال باشد.

وی با اشاره به اینکه اکوسیستم نوآوری و فناوری در استان اصفهان با شروع به کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شکل گرفت بر همکاری نزدیک بین جهاد دانشگاهی، مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی در کنار دانشگاه های استان تاکید کرد.

ابطحی بر همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف به ویژه، صنعت نفت، نفت و انرژی و صنایع مرتبط، نساجی، بیومواد، توسعه آزمایشگاه‌های مرجع، بیابان زدایی و مساله کویر و سایر زمینه‌های همکاری تاکید کرد و خواستار حضور هم افزایانه جهاد دانشگاهی در این زمینه‌ها شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور