خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود


رابطه با خواستگار قبلی,خواستگار قبلی,ازدواج با خواستگار قبلی,خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود




خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود

خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود

دختری ۲۸ ساله هستم با مدرک کارشناسی‌ارشد معماری. حدود شش سال قبل به یکی از همکلاسی‌هایم علاقه‌مند شدم و حتی او برای خواستگاری اقدام کرد اما با برخورد سرد خانواده من مواجه شد تا این‌که فهمیدم دو سال قبل با خانمی مطلقه و پولدار ازدواج کرده است. حالا می‌گوید هدفش از آن ازدواج، پول بوده و الان که موقعیت اش خوب شده، حاضر است برای ازدواج با من از آن خانم جدا شود. هرچند به او جواب منفی دادم و سعی می‌کنم راه‌های ارتباطی‌اش را مسدود کنم اما ته دلم تردیدهایی جدی دارم چون بعد از او اصلا نتوانستم به ازدواج فکر کنم.

با سلام خدمت شما مخاطب گرامی. در ابتدا باید بگوییم عشق موضوع بسیار خاصی است زیرا وقتی شکست می‌خورد، قدرت آسیب زدن به ما را دارد. البته با توجه به شرایطی که در متن پیامک‌تان درباره خودتان و خواستگارتان توضیح دادید، باید بدانید قطعا آینده این رابطه به بن‌بست خواهد رسید بنابراین با وجود شرایط حاضر، فراموشی عشق، عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید و برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. در ادامه به شما مخاطب محترم راهکارهایی را پیشنهاد خواهیم کرد که به روند فراموشی و گرفتن تصمیم قاطعانه کمک خواهد کرد.

بپذیرید که ادامه این رابطه مسموم است

پذیرش اتمام رابطه، مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود اما پذیرش اتمام رابطه شما که قطعاً رابطه غیرعاقلانه و مسمومی است، در واقع پیروزی و فرصتی برای شروع دوباره است. برای کنار آمدن با شرایط حاضر و درک احساسات‌تان به زمان نیاز دارید. این واقعیت را بپذیرید که همه چیز تمام شده و شما برنده واقعی این تصمیم هستید.

دیدگاه‌تان را تغییر دهید

اگر با مرور شرایط حاضر باز هم تصور می‌کنید هنوز دلایلی برای بودن در کنار او وجود دارد، سخت در اشتباهید. شما بخش مهمی از قلب‌تان را به او داده و حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید باید سعی کنید دیگر به آن فرد آن‌طور که دلتان می‌خواسته باشد، نگاه نکنید. سعی کنید خود واقعی‌اش را ببینید. او گاهی به شما دروغ گفته، گاهی فریب‌تان داده و اصلا شاید احساسش به شما عوض شده باشد. سعی کنید بپذیرید این رابطه اصلا رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. او هم اکنون متاهل است و مردی که فقط به خاطر پول با خانمی ازدواج کرده و حالا به فکر خیانت افتاده، اصلا قابل اعتماد نیست.

تجربیات معناداری برای خود ایجاد کنید

بازدید از اماکن یا انجام فعالیت‌هایی که شما و شخص قبلی انجام داده‌اید، می‌تواند برای شما دردناک باشد اما همیشه نمی‌توانید از آن‌ها دوری کنید. پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید دوباره آن‌ها را تجربه کنید و لذت تجربه مجردی را کنار خانواده و دوستان خود بچشید. به این ترتیب هنگامی که به عقب نگاه می‌کنید، فقط اوقات خوب را به خاطر می‌آورید نه آن‌هایی که خاطرات تلخ را به یاد شما می‌آورند.

او را بلاک کنید

بعد از دور ریختن تمام هدایا و چیزهایی که شما را به یاد او می‌اندازد، سعی کنید تمام تصاویر و حتی شماره تلفن و راه‌های ارتباطی در فضای مجازی را با او حذف کنید و به عبارت دیگر، بلاکش کنید. شاید وسوسه‌انگیز باشد که راه ارتباطی یا تلفنی از او داشته باشید اما فراموش نکنید که طی این فرایند فقط خودتان آسیب می‌بینید. مطمئن باشید تا زمانی که خاطره‌ای از او وجود دارد که ذهن‌تان را درگیر می‌کند، شما قادر به ادامه حرکت رو به جلو نخواهید بود.

دوباره عاشق شوید، این‌بار عاشق زندگی

دوباره سعی کنید عاشق شوید اما این بار به دوستان و اعضای خانواده‌تان بیشتر نزدیک شوید و انرژی خود را در مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالا آن قدر فکر و ذهن‌تان را وقف رابطه قبلی کرده‌اید که از علاقه‌مندی‌‌هایتان جا مانده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم فهرستی از رویاها و اهداف خود تهیه کنید. برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید، کوهنوردی کنید، به سفر بروید، شعر بنویسید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید و در طول مسیر اهداف‌تان و پذیرش این شرایط عاشق خود و زندگی جدیدتان شوید.

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | روان‌درمانگر و مشاور خانواده

این مطلب در تاریخ دوشنبه 5 مرداد 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود
امتیاز:4.7
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
1





نظر شما در مورد مطلب خواستگار قدیمی‌ام می‌خواهد برای ازدواج با من از همسرش جدا شود چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در