آغاز ‌بکار کارگاه تولید ماسک در مسجد نبی اکرم(ص) بخش بیکاه


آغاز ‌بکار کارگاه تولید ماسک در مسجد نبی اکرم(ص) بخش بیکاه

داوری از افتتاح و آغاز بکار کارگاه تولید ماسک به همت کانون فرهنگی هنری نینوا در صحن مسجد نبی اکرم(ص) بخش بیکاه شهرستان رودان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودان، « مصطفی داروری » در حاشیه افتتاح این کارگاه اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن استان هرمزگان به ویژه شهرستان رودان در بین استان های با وضعیت قرمز در زمینه شیوع کرونا، هیات اندیشه ورز کانون فرهنگی هنری نینوا، اولویت مهم این روزهای این کانون را انجام اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با این بیماری تعیین کرد.

وی با بیان اینکه در نشست هیات اندیشه ورز در رابطه با شرایط بخش بیکاه در رابطه با شیوع کروناویروس و همچنین پتانسیل و ظرفیت های بومی برای پیشگیری، مهار و مقابله با گسترش این بیماری بحث و بررسی و تبادل نظر شد، افزود: راه اندازی کارگاه تولید ماسک از مهمترین مصوبات این نشست بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نینوا ادامه داد: کارگاه با هدف تولید ماسک و توزیع آن بین اقشار نیازمند بخش بیکاه از روز گذشته با نظارت و تایید بهداشت محیط در فضای شبستان مسجد نبی اکرم(ص) شهر بیکاه رسما آغاز بکار کرد.

وی با بیان مواد مورد نیاز برای تولید ماسک به همت خیرین تامین شده است، عنوان کرد: این کارگاه در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

داوری با اشاره به اینکه در هر نوبت 10 نفر از خواهران عضو فعال کانون در این کارگاه به تهیه ماسک مشغول هستند، گفت: روزانه 300 ماسک در این کارگاه تولید، بسته بندی و پس از استریل کردن، بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی از ضد عفونی مسجد، ذبح قربانی درهر ماه برای دفع بلا و فرج امام زمان و توزیع گوشت بین فقرا و ایتام، قرایت دعای هفتم صحیفه و حدیث کساهر شب ساعت ۲۲، توزیع بسته های غذایی در سه مرحله به عنوان دیگر اقدامات کانون در ایام شیوع کرونا نام برد و عنوان کرد: اجرای رزمایش همدلی و اهدا بیش از 50 سبد کامل مواد غذایی با همکاری آستان قدس رضوی از دیگر برنامه ها بود.

این فعال فرهنگی مذهبی با اشاره به راه اندازی پویش های مختلف مردمی به منظور دعا برای شفای بیماران کرونایی در فضای مجازی و قرآئت زیارت عاشورا و ذکر توسل برای اموات کرونایی در مسجد بدون حضور مردم، گفت: طی این مدت پویش های مختلف دینی و مذهبی برای تقویت روحیه مذهبی مردم از سوی کانوندر فضای مجازی راه اندازی شد.

گفتنی است؛ شهر بیکاه با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان رودان قرار دارد و در سال ۸۶ از روستا به شهر ارتقا یافت. بیکاه، در دوران دفاع مقدس بیشترین رزمنده را به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام کرد و نسبت به جمعیتش، بیشترین شهید، جانباز و آزاده را در سطح شهرستان رودان تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا