اتاق عقد حسینیه اعظم زنجان برای ترویج ازدواج آسان راه اندازی شد


اتاق عقد حسینیه اعظم زنجان برای ترویج ازدواج آسان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از راه‌اندازی اتاق عقد در این حسینیه خبر داد و گفت: زوج‌های جوان که خواستار برگزاری ازدواج آسان هستند می‌توانند از این امکان برای برگزاری مراسم استفاده کنند.

مجتبی شهامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چنین اقداماتی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و سوق دادن جوانان به سمت این امر مقدس است.

وی اظهار داشت: امیدواریم این حرکت‌های پسندیده بتواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها باشد و برگزاری این گونه برنامه ها در زمینه گسترش ازدواج نقش موثری داشته باشد.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام اداره کل ثبت احوال استان زنجان، بر پایه آخرین آمار استخراج شده، این استان در شاخص نرخ ازدواج در رتبه دوازدهم و در نرخ طلاق در رتبه بیست و دوم کشور قرار دارد.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان همچنین گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی در برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان ایجاد شده است و از چند ماه قبل از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه ها استفاده می شود.

به گزارش ایرنا در سنگ‌ نوشته‌ای که بر روی دیوار مسجد قدیمی حسینیه اعظم زنجان نصب شده، مشخص است که این حسینیه در سال ۱۲۶۱ قمری، بازسازی شده است و با توجه به سایر اسناد موجود، قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید