ارز آوری 154 میلیون دلاری صادرات پسته در 3 ماهه اول سال+فیلم


ارز آوری 154 میلیون دلاری صادرات پسته در 3 ماهه اول سال+فیلم

به گفته سخنگوی گمرک، در 3 ماهه اول سال جاری، صادرات پسته بیش از 154 میلیون دلار برای کشور درآمد داشته است.

ارز آوری 154 میلیون دلاری صادرات پسته در 3 ماهه اول سال+فیلم

گروه بازرگانی بازارنیوز: صنعت پسته از صنایعی است که به واسطه ارز آوری خوب آن، اهتمام ویژه ای را می طلبد. به گفته روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک، در ۳ ماهه اول سال ۹۹ میزان ۲۱ هزارو ۷۲۰ تن پسته ازطریق گمرکات کشور صادر شده است که این میزان برابر با ۱۵۴ میلیون و ۱۲۸ هزارو ۹۰۱ دلار است.

وی در خصوص کشور‌های واردکننده پسته گفت: هنگ کنگ با726 میلیون دلار، آلمان با 359 میلیون دلار، چین با 241 میلیون دلار، ویتنام با 190 میلیون دلار، بلژیک و لوکزامبورگ با 180 میلیون دلار، کشور‌های مهم واردکننده پسته در جهان هستند.

لطیفی افزود: ایران یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های تولیدکننده پسته در جهان است و پسته جز با ارزش‌ترین محصولات کشاورزی ایران به شمار می‌آید.

سخنگوی گمرک درخصوص قدمت تجارت پسته در ایران اظهار داشت:صادرات پسته ایران به کشور‌های دیگر جهان سابقه‌ی زیادی دارد و به نحوی از تجارت‌های سنتی ایران به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر و با ورود آمریکا به بازار صادرات پسته، رقابت تنگا تنگی میان ایران و آمریکا بر سر این تجارت پر سود در گرفته است.

وی تصریح کرد: آمریکا با توسعه‌ی مزارع پسته‌ی خود در ایالت کالیفرنیا توانسته است تولید خود را به سطح ایران و حتی بیشتر برساند، برای ازدست ندادن سهم ایران در تجارت این محصول، باید کشاورزان، تجار وسازمان‌های مرتبط با تجارت خارجی تلاش خود را در حوزه کمی و کیفی و بازاریابی افزایش دهند.

وی در پایان گفت:در همین راستا، گمرک جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تسهیلات لازم برای تسهیل امر صادرات پسته به کشور‌های مقصد در اقصی نقاط دنیا را برای تجارو تولید کنندگان محترم فراهم کند.

در کلیپ زیر به بررسی جایگاه ایران در بین رقبای صادرکننده پسته و لزوم ارائه تسهیلات برای وسعت بخشیدن به این صنعت در کشور، می پردازیم:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش