چنگار از میاندوآب به جشنواره بین‌المللی آمریکا راه یافت


 چنگار  از میاندوآب به جشنواره بین‌المللی آمریکا راه یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ گفت: فیلم کوتاه چنگار از این شهرستان در پنجمین حضور بین‌المللی خود به جشنواره بهترین فیلم‌های کوتاه آمریکای لاتین کالیفرنیای امریکا راه یافت. 

محمود نیک‌مرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله اول این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد و فیلم "چنگار" موق شد در بین ۱۵ فیلم راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره قرار گیرد.

وی افزود: هرچند این فیلم نتوانست در مرحله نهایی این جشنواره جزو سه برنده نهایی قرار گیرد ولی راهیابی آن به این مرحله از این جشنواره، موفقیت بسیار خوبی به شمار می‌‍رود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ با بیان اینکه دفتر اصلی این جشنواره در سانتامونیکای کالیفرنیا قرار دارد، بیان کرد: اثرهای برگزیده در این جشنواره پیش‌بینی شده که در چند کشور حوزه آمریکای لاتین و اروپا اکران شود.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز فیلم کوتاه "چنگار" توانسته بود به جشنواره‌های "لیفت‌آف" انگلیس، "فرست تایم‌" لس‌آنجلس، "پونتودی ویستا" و "تایم‌لاین" ایتالیا راه پیدا کند.

نیک‌مرام با بیان اینکه فیلم کوتاه "چنگار" در سال گذشته در میاندوآب تولید شد، افزود: این فیلم کوتاه به مدت ۱۰۰ ثانیه با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان است که بر اثر رنج و درد بیماری، برخی مواقع برای درمان خود و از روی نیاز دست به کارهای مختلف می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه این فیلم توسط موسسه "اشک صدف" به کارگردانی "امیر اسکندریان" ساخته شده است، بیان کرد: در این فیلم "امید خاکپور"، "شکیبا دلدارفرد " و "مرتضی بابایی" به عنوان بازیگر، "حامد راد" به عنوان مدیر تصویربرداری، "فرهاد عبدی" دستیار تصویربردار، " حسن سلمانی" مدیر صدابردار، "سعید آقچه‌لی" به عنوان طراح چهره‌پردازی، "سودا کاظمی" و "پوریا شاهی" دستیار کارگردان، "مهسا آذری" به عنوان منشی صحنه، "مریم مستان" به عنوان مدیر برنامه‌ریزی، " پوریا شاهی" مدیر تولید، " فرید اسلامی" موسیقی و "ملیکا علیزاده" به عنوان عکاس و تصویربردار پشت صحنه در این فیلم کوتاه نقش ایفا کرده‌اند.

انجمن "اشک صدف" میاندوآب یک موسسه مردم نهاد است که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ مجوز فعالیت خود را از اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با هدف استعدادیابی و استفاده از ظرفیت‌های هنری جوانان در تولید و ساخت فیلم های کوتاه، طنز و سریال دریافت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...