آغاز کنسرت ها و برخی فستیوال ها در دنیا / این بار تهیه کننده موسیقی کرونا گرفت


آغاز کنسرت ها و برخی فستیوال ها در دنیا / این بار تهیه کننده موسیقی کرونا گرفت

این هفته اعلام شد برخی برنامه‌های فرهنگی در دنیا برگزار می‌شود.

آغاز کنسرت ها و برخی فستیوال ها در دنیا / این بار تهیه کننده موسیقی کرونا گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

آغاز یک فستیوال در روسیه

در روسیه با وجود شیوعِ ویروسِ کرونا، یک فستیوال موسیقی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این فستیوال، هنرمندان برنامه خود را روی استیجی که در پارکینگ‌های بزرگ ایجاد شده برگزار می‌کنند و تماشاچیان نیز از داخل خودرو خود و با حفظ فاصله‌گذاری ایمن به تماشای این برنامه می‌نشینند.

یکی از کنسرت‌های فستیوال مذکور که "Live Drive" نام گرفته قرار است در پارکینگ ورزشگاه «لوجنیکی» مسکو برگزار شود و مردم می‌توانند بلیت آن را از سایت این ورزشگاه خریداری کنند.

این رسانه‌ها خبر دادند، پروژه اکران رایگان فیلم نیز از روز ۱۸ جولای در پارکینگ ایستگاه متروی «ویلاتوف لوگا» در مسکو آغاز می‌شود. علاقه‌مندان باید پیش از حضور در این پارکینگ از سایت مربوطه بلیت تهیه کنند، همچنین می‌توانند مواد غذایی مورد نیازشان را هم به صورت آنلاین از یک سایت مخصوص سفارش دهند تا هنگام اکران فیلم آن را در خودرو خود تحویل بگیرند.

گروه سرودی که نوای انقلاب سر می‌دهند

بزرگ‌ترین گروه سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای بهمن با ۱۲۰ عضو ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شد. این گروه قرار است به تمرین، تولید و ضبط سرود با موضوعات مذهبی و دینی، حماسی و انقلابی بپردازد.

«علی‌اصغر خسروی»، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ هدف از تشکیلِ این گروه را اهمیتِ نقش هنر و به‌طور ویژه سرود و نغمه‌های اثربخش و حماسی در دستاورد‌های انقلاب و نظام می‌داند. این گروه سرود با استعدادیابی و انجام آزمون‌های مختلف در واحد موسیقی فرهنگسرای بهمن با حضور مربیان مجرب، تشکیل شد.

سرپرست این گروه سرود، مهدی میناخانی و مدیریت مهدی غلامی، است. کار‌های گروه سرود شهرداری ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمرین، تولید و ضبط سرود با موضوعات مذهبی و دینی، حماسی و انقلابی خواهد پرداخت.

مجله بزرگ موسیقی پس از سه دهه فعالیت تعطیل شد

مجله بریتانیایی موسیقی «کیو» پس از ۳۴ سال فعالیت، به دلیل مشکلات مالی ناشی از شیوع کرونا برای همیشه تعطیل شد.

«کیو» به صورت ماهانه و با شمارگان ۱۳۰ هزار شماره در بریتانیا منتشر می‌شد. تیراژ این نشریه تخصصی راک که در گذشته خوانندگان زیادی داشت این روز‌ها به ۲۸ هزار نسخه کاهش یافته بود. رکود بازار موسیقی و کمبود آگهی، مدیران را مجبور به تعطیلی این مجله حوزه موسیقی کرد.

در بریتانیا مجلات متعددی در زمینه‌ی موسیقی فعالیت می‌کنند که از جمله‌ی آن می‌توان به وایر، گرامافون، استایلوس، دی‌جی و ... اشاره کرد.

مهدی کرد به کرونا مبتلا شد

مهدی کرد تهیه کننده چند تن از خوانندگان مطرح کشور از جمله محسن ابراهیم زاده به کرونا مبتلا شده است. کرد نخستین تهیه کننده مطرح موسیقی است که به این ویروس مبتلا شده است.

پیش از این اسامی خوانندگانی، چون احسان خواجه امیری در میان لیست مبتلایان به کرونا دیده شده است.

کنسرت آنلاین سالار عقیلی برگزار شد

سالار عقیلی خواننده مشهور سنتی کشورمان انتهای این هفته کنسرت آنلاینی را برگزار کرد.

این هنرمند پیش از این دوازدهم اردیبهشت ماه با همراهی «حریر شریعت‌زاده» به عنوان نوازنده‌ی پیانو، در صفحه اینستگرام خود یک کنسرتِ خانگی اجرا کرد که چندین هزار تماشاگر داشت و روزبه نعمت‌اللهی، مانی رهنما و وحید تاج از جمله مخاطبانِ او بودند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان