درک متقابل و گفتمان واحد، یک انتخابات بی نظیر را در سیستان و بلوچستان رقم زد


درک متقابل و گفتمان واحد، یک انتخابات بی نظیر را در سیستان و بلوچستان رقم زد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: درک متقابل و گفتمان واحد بین اعضای هیئت اجرایی و هیات بازرسی در انتخابات دوم اسفند ماه سال گذشته موجب شد، عوامل اجرایی تعامل قانونمند بسیار خوبی با هیئت نظارت داشته باشند و این تعامل، انتخاباتی سالم، شفاف و بی‌نظیر را در سیستان و بلوچستان رقم زد.

احمدعلی موهبتی در نشست اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان با قدردانی از اهتمام و تلاش اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان؛ بیان داشت: در انتخابات گذشته تاکید شد؛ توزیع عوامل اجرایی و نظارت به صورت عادلانه و بر اساس شرایط اجتماعی استان باشد و جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی اصل شفافیت در انتخابات رعایت شود.

وی تصریح کرد: فرآیند برگزاری انتخابات بر اساس تصمیمات مصوب کشوری است، اما از آنجایی که هر یک از انتخابات گذشته درسی برای برگزاری بهتر انتخابات آینده است، با شناسایی چالش ها و نقاط آسیب، می توانیم نظرات کارشناسی استان را به مراجع تصمیم گیرنده اعلام کنیم تا در تصمیم گیری‌ها اعمال شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حساسیت و اهمیت انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات پیش رو با توجه به شرایط خاص کشور و جهان، هم در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا بویژه در حوزه ریاست جمهوری از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

موهبتی با قدردانی از تلاش‌های هیئت نظارت استان گفت: از هم اکنون باید تلاش کنیم؛ انتخابات آتی بهتر از انتخابات گذشته برگزار شود چراکه نگاه آینده‌نگر، قانون‌مدارانه و دلسوزانه، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می‌کند و این مشارکت بالا قطعاً موجب یاس و ناامیدی دشمنان و امیدواری دلدادگان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش پایانی سخنانش بیان داشت: انتخابات؛ مقوله‌ای بسیار حساس و به مثابه کشتی است که افراد مختلف تلاش می‌کنند آن را به سلامت به ساحل برسانند لذا چنانچه در یکی از وظایف ارکان این کشتی خللی وارد شود؛ کشور را دچار چالش و ضایعه بزرگی می کند و موجب سلب اعتماد مردم می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان هم در این نشست گفت: تمامی عوامل برگزاری انتخابات با رها کردن سلایق شخصی و سیاسی و مبنا قرار دادن قانون و همچنین عدم تعلق خاطر به نتیجه انتخابات؛ انتخاباتی سالم و بی‌نظیر را در سیستان و بلوچستان برگزار کردند.

علی زینی‌وند خاطرنشان کرد: تعامل اعضای هیئت نظارت استان با عوامل اجرایی در بازنگری تایید صلاحیتهای کاندیداها نیز موجب شد؛ نشاط اجتماعی و عرصه رقابتی بسیار خوبی بین کاندیداها در استان شکل بگیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان به بازگشایی تعدادی از صندوق های اخذ رای در حوزه انتخابیه زاهدان پس از اتمام فرایند انتخابات اشاره کرد و افزود: با توجه به شبهات و ابهامات به وجود آمده در نتیجه انتخابات این حوزه؛ با همکاری هیئت نظارت و به خواست استاندار ‌و ستاد انتخابات استان، تعدادی از صندوقهایی که نتیجه آنها مورد ابهام بود بازگشایی شد که موجب از بین رفتن تردیدها و رفع تشویش اذهان عمومی برای همیشه در این حوزه انتخابیه گردید و بسیاری از چالش‌ها و موضع گیری‌های احتمالی را از بین برد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان هم در این جلسه، این دوره از انتخابات را یکی از بهترین و سالم‌ترین انتخابات ادوار گذشته استان سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد.

میرعبدی گفت: مشارکت حداکثری مردم و صحت و سقم برگزاری و نتیجه انتخابات یک امر بسیار مهم بود.

وی افزود: در این دوره از انتخابات هیچ شکایت و تخلفی به هیات نظارت استان گزارش نشد که این بیانگر قانونمداری همه برگزارکنندگان و نشانه صحت نتیجه انتخابات بود.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، رییس هیات نظارت بر انتخابات استان، با اهداء لوح، از استاندار، معاون سیاسی و اجتماعی و رییس ستاد انتخابات استان و مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری برای برگزاری یک انتخابات سالم و شکوهمند قدردانی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...