مدارس استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند


مدارس استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اعلام کرد: در اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، عملیات اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از طریق اینترنت پرسرعت ADSL به اتمام رسید.

بهروز رزمی روز پنجشنبه در تشریح اقدامات انجام شده برای اجرا و تکمیل طرح هوشمندسازی مدارس گفت: تاکنون اتصال ۴۶۲ مدرسه روستایی و ۵۸۶ مدرسه شهری استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات از طریق اینترنت پرسرعت ADSL به اتمام رسیده است.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی اتصال ۳۸۱ مدرسه روستایی از طریق شرکت اینترنتی "های وب" در جریان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها از جمله اداره کل آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های مرتبط با پروژه هوشمندسازی مدارس بیان کرد: با تعامل و همکاری مطلوب بین این اداره کل و مخابرات منطقه، مودم‌های مورد نیاز برای تکمیل طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

پیش از این مخابرات منطقه اردبیل در راستای توسعه عدالت آموزشی با اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، جهت تامین مودم‌های مورد نیاز در مدارس و ارائه خطوط جدید تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت اعلام آمادگی کامل کرده بود.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اجرای پروژه اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات را کمک شایانی به ارتقای سیستم آموزشی و توزیع عادلانه امکانات آموزشی برای دانش‌آموزان بویژه در مناطق روستایی اعلام کرده و در یک سال گذشته همکاری خوبی در اجرای طرح هوشمندسازی مدارس استان داشته است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل در قالب ۱۰ هزار کلاس درس در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی و با هدایت نزدیک ۲۰ هزار معلم مشغول تحصیل می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار