تلاش جهادی شهرداری لازمه توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت / نباید اتوبوس از خارج خرید


تلاش جهادی شهرداری لازمه توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت / نباید اتوبوس از خارج خرید

چمران درباره فرصت ایجاد شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت با توجه به انتشار اوراق مشارکت توضیحاتی داد.

تلاش جهادی شهرداری لازمه توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت / نباید اتوبوس از خارج خرید

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: به اعتقاد من امکان خوبی است که برای توسعه حمل و نقل عمومی نصیب شهرداری تهران شده است و در این بازه از زمان شهرداری دیگر نباید وقت را هدر دهد و به شکل جهادی باید کار کند.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران بیاد هرچه سریع‌تر اوراق مشارکت را از طریق بانک عامل به فروش برساند و پول آن تنها صرف خرید قطعات واگن و اتوبوس شود.

چمران با تاکید بر این نکته که می توان اتوبوس را از شرکت های خودرو ساز داخلی خریداری کرد، ادامه داد: اتوبوس های مورد نیاز شهر تهران می تواند در شرکت های خودرو سازی داخلی تولید شود، اما برای تولید واگن نیاز به خرید بخشی از قطعات از خارج از کشور است.

او بیان کرد: اگر همین امروز شهرداری تهران برای خرید قطعات واگن مترو دست به کار شود یک سال بعد قطعات آن وارد کشور می شود و لازم است شهرداری تهران به این مسئله در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی توجه کند.

رئیس سابق شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران برای تکرار نشدن تجربه عرضه اوراق مشارکت از سوی بانک آینده باید چه روشی را در پیش بگیرد افزود:لازم است شهرداری تهران با بانک عامل در ابتدا قرار های خود را سفت و محکم بگذارد تا به مانند گذشته شاهد گروکشی از سوی بانک نباشیم.

چمران ادامه داد: نباید فراموش کرد نیمی از هزینه توسعه حمل و نقل عمومی بر گردن دولت است، اما زمانی که بانک ها برای دریافت مطالبات زورشان به دولت نمی رسد یقه شهرداری را می گیرند و بدهی دولت را از شهرداری می خواهند.

او بیان کرد: همواره دولت به ویژه وزارت کشور باید سهم خود در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهری مانند تهران را پرداخت کند زیرا شهرداری تهران در این شرایط اقتصادی نمی تواند از پس تمام هزینه ها بربیاید.

بیشتر بخوانید

اختلاف بین معاونت های شهرداری سدی در تصویب قانون مدیریت یکپارچه
عمر این دوره شورای عالی استان‌ها به تصویب قانون مدیریت یکپارچه نمی‌رسد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها