صبحانه ورزشی 1399/5/2؛ مهم‌ترین اخبار روز گذشته/ لیورپولی ها جام قهرمانی را بالای سر بردند


صبحانه ورزشی 1399/5/2؛ مهم‌ترین اخبار روز گذشته/ لیورپولی ها جام قهرمانی را بالای سر بردند

جشن قهرمانی لیورپول پس از آتش بازی در دیدار با چلسی برگزار شد.

در بخش صبحانه ورزشی، نگاهی داریم به مهم‌ترین اخباری که در روز گذشته منتشر شد.

صبحانه ورزشی 99/5/1؛ مهم‌ترین اخبار روزهای گذشته

نتایج فوتبال در روز گذشته:

لیگ برتر انگلیس:
منچستر یونایتد 1-1 وست هم
لیورپول 5-3 چلسی

سری آ:
پارما 2-1 ناپولی
اینتر 0-0 فیورنتینا
لچه 3-1 برشا
سمپدوریا 1-2 جنوا
اسپال 1-6 رم
تورینو 1-1 ورونا

بازی های امروز لیگ برتر ایران:
پیش بازی شاهین - سایپا / آخرین شانس های شاهین برای بقا در لیگ برتر
فولاد خوزستان-ذوب آهن؛ به دنبال ساحلی پس از طوفان / پیش بازی
پیکان - پارس جنوبی / جنگ بقا
سپاهان - صنعت نفت؛ رقبایی از جنس طلا با اهدافی همسو / پیش بازی
ماشین سازی تبریز - گل گهر سیرجان؛ نبرد افاضلی و جلالی در لبه پرتگاه / پیش بازی
پیش بازی استقلال - نساجی؛ در انتظار دومین پیروزی متوالی شاگردان مجیدی / پیش بازی
شهرخودرو - تراکتور / یک دیدار مهم برای مدعیان سهمیه / پیش بازی

سردار آزمون آقای گل لیگ برتر روسیه شد

دقایقی پیش هفته سی ام لیگ برتر روسیه به انجام رسید و در حالی که پیش از این قهرمان تیم زنیت سن پترزبورگ مسجل شده بود، آقای گل های لیگ روسیه نیز معرفی شدند.

در حالی که تا پیش از این همبازی سردار در نوک خط حمله زنیت با 17 گل در صدر گلزنان قرار داشت امروز مهاجم تیم ملی ایران این اختلاف یک گله را جبران کرد و توانست در کنار زیوبا به عنوان بهترین گلزنان لیگ روسیه معرفی شود.

سردار و زیوبا در جریان دیدار امروز تیمشان برابر روستوف از دقیقه 45 به میدان آمدند و در این میان این سردار بود که توانست دومین گل تیمش را در دقیقه 76 به ثمر برساند و علاوه بر تثبیت دو بر یک تیمش، تعداد گل های خود را به عدد 17 برساند.

سردار آزمون و زیوبا در جدول گلسازان لیگ روسیه نیز در رده های بالا قرار دارند، زیوبا که توانسته 12 بار با پاس های خود زمینه ساز گلزنی همبازیانش شود در صدر بهترین گلسازان لیگ برتر روسیه قرار گرفت و سردار نیز با 7 پاس گل در رده چهارم بهترین گلسازان این لیگ قرار گرفت.

آقای گلی مشترک سردار در حالی به دست آمد که در میان لژیونرهای مختلف فوتبال ایران تاکنون تنها علییرضا جهانبخش موفق شده در لیگ هلند(اردیویسه) به عنوان آقای گلی دست پیدا کند.

وست برومویچ به لیگ برتر انگلیس صعود کرد؛ ناتینگهام فارست به پلی آف نرسید

در هفته چهل و ششم و پایانی لیگ چمپیونشیپ انگلیس، وست برومویچ با نتیجه 2-2 مقابل کوئینز پارک رنجرز متوقف شد اما با توجه به شکست عجیب و غیرمنتظره برنتفورد، تیم سوم جدول مقابل بارنزلی انتهای جدولی، وست برومویچ با 83 امتیاز بالاتر از برنتفورد 81 امتیازی به لیگ برتر انگلیس راه یافت. برنتفورد هفته پیش می توانست صعودش را به لیگ برتر انگلیس تقریبا مسجل کند اما مقابل استوک سیتی 1-0 شکست خورد. آن ها حتی با تساوی امشب وست برومویچ، می توانستند با شکست دادن بارنزلی به لیگ برتر برسند اما یک فرصت سوزی دیگر باعث شد برنتفورد شانسش برای صعود به لیگ برتر را در پلی آف امتحان کند. بارنزلی با این پیروزی ارزشمند، توانست در لحظات پایانی در چمپیونشیپ ماندنی شود.

در دیگر مسابقات هفته پایانی چمپیونشیپ، ناتینگهام فارست، تیمی که دو بار فاتح لیگ قهرمانان شده در خانه با نتیجه عجیب 1-4 مقابل استوک سیتی شکست خورد. ناتینگهام فارست تا هفته قبل در منطقه پلی آف قرار داشت اما شکست سنگین آن ها و پیروزی 4-1 سوانزی مقابل ردینگ باعث شد سوانزی به جای ناتینگهام فارست راهی پلی آف شود. تیم های چارلتون، ویگان و هال سیتی نیز به لیگ یک فوتبال انگلیس سقوط کردند.

لیدز یونایتد، قهرمان چمپیونشیپ و وست برومویچ به لیگ برتر صعود کردند. تیم های برنتفورد، فولام، کاردیف سیتی و سوانزی در دیدارهای پلی آف به مصاف یکدیگر خواهند رفت و یک تیم راهی لیگ برتر انگلیس خواهد شد.

لیورپول قهرمان لیگ برتر انگلیس در فصل 2019/20

لیورپول که پیش از این قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را مسجل کرده بود، پس از برد 5-3 مقابل چلسی، کاپ قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد.

قرمزها در استادیوم آنفیلد، اولین قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس و نوزدهمین قهرمانی خود در تاریخ رقابت های لیگ انگلیس را جشن گرفتند و جوردن هندرسون به عنوان کاپیتان لیورپول جام قهرمانی را بالای سر برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟