ساخت دارویی گیاهی موثر در درمان کرونا


ساخت دارویی گیاهی موثر در درمان کرونا

شربت گیاهی استاپ سیور در آمل روی 293 بیمار داوطلب کرونایی آزمایش شد و به گفته پزشکان این شربت به درمان سرعت داد.

ساخت دارویی گیاهی موثر در درمان کرونابه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مراکز استانها‎‌؛ این روزها پر طرفدار ترین خبرها خبرهایی است که مستقیم و غیر مستقیم به کووید 19 مربوط می شود . از آزمایشها برای تولید واکسن تا تولید داروهایی که درمان را تسریع می کند.

اما این بار متخصصان آملی از شربت گیاهی استاپ سیور رونمایی کردند که به گفته آنها درمان بیماران کرونایی را سرعت می بخشد و علائم بیماری مثل تب درد بدن سردرد و بد حالی را کاهش می دهد.

دکتر معماری سرپرست تیم تحقیقاتی این دارو: شربت گیاهی استاپ سیور در آمل روی ۲۹۳ بیمار داوطلب کرونایی آزمایش شد.

دکتر ملکی متخصص عفونی: این دارو به عنوان داروی کمکی در کنار داروهای رایج قابل استفاده است و در بیمارانی که به صورت سرپایی ویزیت می‌شوند بالای ۹۰ و ۹۵ درصد بیماران؛ بعد از ۴۸ ساعت علائم بیماری فروکش می‌کند و نیاز به بستری نیست.

وی افزود: حدود ۴ روز است استفاده از این دارو در بیمارستان آغاز شده است و در بیمارستانی که بالای ۱۵۰ بیمار کرونایی بستری شده دارد تاکنون بیمار فوتی گزارش نشده است.

دکتر اکبری رییس شبکه بهداشت و درمان آمل : این طرح تحقیقاتی در معاونت پژوهشی کمیته پژوهش تایید شده و کد اخلاقی آن تایید شده است.

دکتر معماری: در حال حاضر به اندازه بیماران در آمل تولید داریم و قصد داریم ابتدا شهر آمل و سپس این دارو در مقیاس وسیع تر استفاده می شود.

هرچند این شربت روی بیماران دو بیمارستان آمل مورد آزمایش قرار گرفته اما تولید انبوه و تجویز آن منوط به تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است.

دکتر سعیدی معاون معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران: نتایج باید در کمیته علمی وزارت بهداشت بررسی شود و در صورتی تایید مراحل اداری در حوزه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت طی شود و پس از آن امکان عرضه فراورده به بازار مهیا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر