ستاره هایی که کسی انتظار درخشش از آنها نداشت!


رثقابت های لالیگا چند روز قبل با قهرمانی رئال مادرید تمام شد و این فصل پرفراز و نشیب که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا بود بالاخره به اتمام رسید. در ادامه عملکرد بازیکنانی که نمایشی بهتر از حد انتظار نشان دادند را مرور...

رثقابت های لالیگا چند روز قبل با قهرمانی رئال مادرید تمام شد و این فصل پرفراز و نشیب که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا بود بالاخره به اتمام رسید. در ادامه عملکرد بازیکنانی که نمایشی بهتر از حد انتظار نشان دادند را مرور خواهیم کرد.

لوکاس اوکامپوس (سویا)

با انتقال به سویا در تابستان گذشته، هیچ کس نمی دانست که باید چه انتظاری از لوکاس اوکامپوس داشته باشد. وینگر آرژانتینی مهارت های درخشانی در باشگاه های قبلی اش مانند مارسی، میلان و موناکو نشان داده بود، اما این روند هرگز تداوم نداشت. اما اوکامپوس در لباس سویا در فصل اول عملکرد خیره کننده ای در لالیگا به جای گذاشته است. 14 گل در 31 بازی ابتدایی یک رکورد استثنایی محسوب می شود و گلزنی در هر دو دربی برابر رقیب همشهری یعنی رئال بتیس به او کمک کرد تا همین حالا نیز برای هواداران سویا بدیل به یک قهرمان شود.

ستاره هایی که کسی انتظار درخشش از آنها نداشت!

اوکامپوس که بیشتر در جناح چپ بازی می کرد، به خط حمله نیز اضافه می شد و حتی در جریان پیروزی اخیر سویا مقابل ایبار در دقایق پایانی به عنوان دروازه بان در شرایطی اضطراری نقش آفرینی کرد و در اوقات اضافه در مقابل ضربه مارکو دمیتروویچ یک عکس العمل مهم داشت. اوکامپوس که در 11 ژوئیه 25 ساله شده، در تیم ملی آرژانتین نیز بازیکنی ثابت محسوب می شود.

یانگل هررا (گرانادا)

یانگل هررا ونزوئلایی پس از ارائه بازی های تحسین برانگیز در لالیگا برای هوئسکا در طول فصل 19-2018 ، این فصل نیز به عنوان یک هافبک توپ نگهدار در ترکیب تیم شگفت انگیز گرانادا شناخته شده است. نام این بازیکن 22 ساله که از منچسترسیتی قرض گرفته شده، با عملکردی مانند یک فرمانده در جریان پیروزی 2-0 در لالیگای مقابل بارسلونا در ماه سپتامبر مطرح شد و همچنین هررا با نمایشی تاثیرگذار یکی از گل های گرانادا در جریان شکست 1-2 با شکست مقابل رئال مادرید در هفته پایانی فصل را نیز به ثمر رساند.

ستاره هایی که کسی انتظار درخشش از آنها نداشت!

گلزنی برابر سلتا و آلاوس کیفیت هررا در حمله را نیز نشان داد، اما قدرت اصلی هررا توانایی در کنترل مرکز زمین، با برخورداری از توانایی ارسال پاس چشمگیر و قدرت فیزیکی بالا می باشد. گرانادا عملکرد بسیار خوبی داشت و تیم تازه صعود کرده دیگو مارتینز بیشتر فصل را در نیمه بالای جدول سپری کرد. همچین گرانادا برای اولین بار به لیگ اروپا صعود کرده است. هررا مهمترین بازیکن در میان آنها بوده و بسیاری از تیم های بزرگ در ادامه بازی های او را از نزدیک مشاهده می کنند.

مارکوس یورنته (اتلتیکو مادرید)

معدود بازیکنانی تحولی بزرگ در اواسط فصل داشته اند. مارکوس یورنته، هافبک اتلتیکومادرید، در نیم فصل اول این رقابت ها هافبکی ذخیره بود، اما در ادامه عنوان یک هافبک پشت مهاجمان فوق العاده موثر و خلاق ظاهر شد. بعد از انتقال در تابستان گذشته از تیم رقیب همشهری یعنی رئال مادرید، یورنته به آرامی توسط دیگو سیمئونه به ترکیب ثابت رسید و البته اوایل در همان دو دیدار ابتدایی لالیگا برای باشگاه جدیدش در بین نیمه تعویض شد. با این وجود، تعدد مصدومیت ها باعث شد یورنته در اوایل سال 2020 به ترکیب اصلی راه یافته و عملکردی درخشان ارائه دهد.

ستاره هایی که کسی انتظار درخشش از آنها نداشت!

اولین گل او در لالیگا در فوریه و در جریان تساوی 2-2 در برابر والنسیا به ثمر رسید و او خیلی زود دو گل دیگر در لیگ قهرمانان اروپا و در جریان برتری مقابل لیورپول وارد دروازه حریف کرد. پس از وقفه ویروس کرونا، یورنته با اعتماد به نفس و خلاقیت تبدیل به یکی از مهمترین بازیکنان اتلتیکو شده و در هشت بازی در به ثمر رسیدن پنج گل نقش ایفا کرده است. اینگونه بود که تیم سیمئونه در رده بندی نهایی لالیگا مقام سوم را کسب کرد.

محمد سالیسو (وایادولید)

برای کسی که اولین بار در اگوست گذشته در لالیگا حضور یافته، فصل برای محمد سالیسو، مدافع میانی تیم رئال وایادولید فوق العاده پیش رفت. قدرت رهبری مدافع غنایی و 21 ساله کلید استحکام دفاعی این باشگاه برای فرار از سقوط بود. سالیسو به سرعت تبدیل به یکی از اولین انتخاب های تیم سرخیو گونزالز در ترکیب اصلی شد و قدرت پا به توپ شدن و سرعت خود را در خط دفاعی نشان داد. او همچنین در هنگان تکل زدن نیز قدرتمند نشان داد، اما در به دست آوردن توپ بدون خطا نیز تخصص خود را ثابت کرد.

ستاره هایی که کسی انتظار درخشش از آنها نداشت!

اولین گل لالیگایی سالیسو در جریان پیروزی 0-2 در ماه اکتبر در خانه برابر ایبار گرچه از فاصله ای نزدیک به ثمر رسید، اما سه امتیاز مهم را برای تیمش به ارمغان آورد. چنین عملکردی توجه سایر باشگاه ها، چه در لالیگا و چه در خارج از اسپانیا را به خود جلب کرده است، اما هواداران وایادولید امیدوار هستند این مدافع که مسیر رشد را به سرعت کرده، حداقل برای یک فصل دیگر در این تیم حفظ شود.

سانتی کازورلا (CF ویارئال)

از جمله رمانتیک ترین داستانهای این فصل لالیگا، بازگشت لبخند سانتی کازورلا بوده است. هنگامی که کازورلا، بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا بعد از چند سال به خانه اول خود ویارئال بازگشت، دوران حرفه ایش به دلیل مصدومیت جدی مچ پا در معرض خطر قرار داشت. اما این بازیکن 35 ساله در فصل جاری بازگشتی پیروزمندانه داشته و 11 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل نیز ارسال کرد، عملکردی که بار دیگر باعث برخاستن زیردریایی زرد شد و این تیم در فصل آتی در رقابت های لیگ اروپا حاضر خواهد بود.

ستاره هایی که کسی انتظار درخشش از آنها نداشت!

با این حال، این تمام داستان نیست و تاثیر کازورلا در عملکرد تیمش بسیار زیاد بوده است. همچنین کیفیت فنی پاس والی او برای گل هم تیمی اش جرارد مورنو مقابل والنسیا در اواخر ماه ژوئن در اذهان باقی خواهد ماند. بازی آخر کازورلا برابر ایبار در آخرین روز فصل صحنه هابی عاطفی رقم زد، اما امیدواریم کازورلا به زودی دوباره در لالیگا حضور یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام