بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونا در فردیس برپا شد


بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونا در فردیس برپا شد

بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونا با نام شهید طهرانی‌مقدم امروز چهارشنبه یکم تیر با حضور استاندار، فرمانده سپاه امام حسن(ع) استان البرز و جمعی از مسئولان در فردیس راه‌اندازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار البرز گفت: ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در فردیس پیش‌بینی شده است.

عزیزاله شهبازی افزود: برای تامین و تجهیز و ارتقای خدمات درمانی به بیماران کرونایی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی توضیح داد: راه‌اندازی نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی در تمامی شهرستان‌های البرز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در دستور کار است و این اقدام در شهرستان فردیس کلید خورد.

شهبازی با اشاره به اینکه در کنار بیمارستان صحرایی و نبود تخت بیمارستانی در فردیس یک سالن ورزشی نیز برای نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۰۰ تخت مجهز شد.

وی ادامه داد: تخت‌های بسیار خوب و با امکانات جدید مستقر شده و تمامی ملزومات یک مرکز درمانی در این محل پیش‌بینی شده است.

شهبازی گفت: از شب گذشته البرز به صورت رسمی در زمره استان های وضعیت قرمز در شیوع کرونا اعلام شد.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا با بیماری زمینه‌ای و سن بالا در البرز به نسبت هفته گذشته افزایش یافته است، افزود: تمامی متولیان حوزه سلامت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ورزش و جوانان و فرمانداری فردیس، دانشگاه علوم پزشکی، شورای اسلامی و شهردار فردیس برای راه اندازی این نقاهتگاه تلاش کردند.

استاندار البرز اضافه کرد: این نقاهتگاه به عنوان پدافند غیرعامل در کنار بیمارستان‌های ۱۸ گانه استان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است.

شهبازی افزود: محدودیت‌هایی برای استان‌های با وضعیت قرمز از ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده و در البرز نیز در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این محدودیت‌ها، در ستاد استانی مقابله با کرونا درخواست‌هایی تحت عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها، کاهش ساعات اداری و اعمال دورکاری در ادارات و سازمان‌ها به ستاد ملی مطرح شده و در انتظار تایید هستیم.

کد خبر 533349

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!