پل های سیل زده خراسان شمالی چشم به راه حضور پیمانکاران


پل های سیل زده خراسان شمالی چشم به راه حضور پیمانکاران

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به جاری شدن سیل در ابتدای سال گذشته در این استان گفت: بر اثر وقوع این سیل برخی از پل ها تخریب شدند که نیازمند ساخت مجدد دارند.

محمد مشتری اظهارکرد: علاوه بر آن برخی از مناطق سیل زده نیز جاده های آن ها فاقد پل بود که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای حل مشکلات رفت و آمد مردم، تصمیم بر این گرفته شد تا در این مناطق نیز پل ساخته شود.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته قرار بر این شد تا در مجموع ۲۰ دهنه پل در مناطق سیل زده استان ساخته شود.

مشتری با بیان اینکه این ۲۰ پل برای ساخت به مرحله مناقصه رفته است، ادامه داد: اما پیمانکاران در مناقصه برای ساخت این پل ها شرکت نمی کنند.

وی اظهارکرد: تاکنون با مناقصه های برگزار شده فقط برای ساخت پنج پل، پیمانکار انتخاب شده است که هم اکنون ساخت یک پل در شهرستان راز و جرگلان، دو پل در اسفراین و یک پل در شیروان آغاز شده است.

به گفته این مقام مسئول ساخت پل در شهرستان فاروج نیز انتخاب شده است اما هنوز ساخت آن آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پل هایی که باید ساخته شوند در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد، تصریح کرد: از آنجاییکه پیمانکاران در مناقصه های برگزار شده شرکت نمی کردند، قرار بر این شده است تا بنیاد علوی وارد عرصه شود و امر پل سازی را انجام دهد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تاکیدکرد: با جاری شدن در این شهرستان و طبق بررسی های صورت گرفته باید شش تا هفت پل در این شهرستان و در مناطق سیل زده ساخته شود.

وی ادامه داد: البته طی تفاهمی که با بنیاد علوی انجام شده قرار بر این شده تا توسط این بنیاد ۱۰ دهنه پل در این شهرستان احداث شود.

مشتری در ارتباط با سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت ۲۰ پل مذکور گفت: طبق برآوردهای انجام شده در سال گذشته برای ساخت پل های مذکور رقم ۳۰ میلیارد تومان نیز بود که البته با افزایش قیمت های انجام شده در سال جاری، این رقم نیز چندین برابر شده است.

وی نوسانات قیمت و عدم تخصیص اعتبارات را از جمله علل عدم تمایل شرکت پیمانکاران در مناقصه اعلام کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)