انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس الکترونیکی برگزار می‌شود


انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کشور خبر داد و گفت: از امروز اول مردادماه ستاد انتخابات در استان تشکیل می‌شود.

امید اسماعیلی چهارشنبه یکم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ مردادماه در کشور برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات در فارس در روز ۱۴ مردادماه برگزار خواهد شد.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد فرصت‌های جدید در نحوه مدیریت و آموزش در کشور، افزود: انتخابات مجلس دانش‌آموزی همواره با حضور دانش‌آموزان عضو شوراهای دانش‌آموزی در قالب اردویی در استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، سازمان دانش‌آموزی با تهیه سامانه انتخابات و استفاده از فن‌آوری‌های نوین این انتخابات به صورت الکترونیکی در کشور برگزار می‌کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات از امروز اول مردادماه در استان تشکیل می‌شود و پس از توجیه مدیران مناطق استان، گروه‌های ویژه اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی در شبکه شاد تشکیل می‌شود.

او با تاکید بر اینکه تمام مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی است، گفت: از روز شنبه ۴ مردادماه دانش‌آموزان برای ورود به سامانه رای‌گیری و تهیه امور تبلیغاتی توجیه ‌می‌شوند و تا ۸ مردادماه اطلاعات ارسالی اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی بررسی می‌شود و نامزدهای انتخاباتی از ۴ تا ۸ مردادماه می‌توانند تبلیغات خود را که شامل فیلم، عکس و رزومه خود است را در سامانه بارگذاری کنند.

اسماعیلی ادامه داد: ۲۰۰ دانش‌آموز عضو شوراهای دانش‌آموزی مناطق در این انتخابات شرکت می‌کنند و ۱۸ نفر را به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب می‌کنند که ۸ نفر آنان به عنوان نمایندگان استان فارس وارد مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین از بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها در سامانه انتخابات در تاریخ پنج شنبه ۹ مرداد توسط ستاد انتخابات خبر داد و گفت: پس از آن نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از روز جمعه ۱۰ مردادماه به مدت ۳ روز تبلیغات خود را آغاز کنند و در ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۲ مردادماه مهلت تبلیغات تمام است.

به گفته اسماعیلی انتخابات در فارس از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۴ مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت ۱۲ همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و رای خود را اعلام کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر روند انتخابات در تمام مراحل حضور دارند، تسریع در شمارش آرا و ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان عضو در سراسر استان و شفافیت زیاد و نظارت دقیق بر روند انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات الکترونیک برشمرد.

او اعلام نتایج انتخابات را مربوط به روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه دانست و افزود: در این انتخابات که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود ۱۸ نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای ۸ کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد ۴ نفر از دختران و ۴ نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و وارد دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

به گفته اسماعیلی، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، عصاره ۸۰۰ هزار دانش‌آموز استان فارس هستند که با این انتخابات آنها به عنوان مشاوران مدیرکل، استاندار و وزرای کشور در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خودشان دخیل هستند و این فرصتی برای مسئولان کشوری و استانی است تا تصمیم‌سازی‌های خود را با محوریت آنان انجام دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا