21 هزار جوان هرمزگانی تسهیلات ازدواج دریافت کردند


21 هزار جوان هرمزگانی تسهیلات ازدواج دریافت کردند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان گفت: باتوجه به اینکه در سال گذشته افزون بر 11هزار و 500 واقعه ازدواج جوانان در استان ثبت شده، در واقع 21 هزار جوان موفق به استفاده از تسهیلات ازدواج شدند.

محمودرضا امیاری شامگاه سه‌شنبه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهارداشت: میزان تسهیلات پرداختی به این زوجین با میانگین سنی مردان ۲۶ سال و زنان ۲۲سال، افزون بر ۶ هزار و ۳۷۰ میلیون ریال بوده است.
وی بیان داشت :متقاضیان تسهیلات ازدواج در ۲ ماهه نخست امسال نیز افزون بر ۶ هزار و ۸۶۶ نفر بوده که از این میزان تاکنون افزون بر ۸۹۰نفر از جوانان موفق به دریافت این وام شده‌اند.
مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان اظهارداشت: ارائه خدمات مشاوره رایگان در حوزه مهارت های زندگی قبل،حین و بعد از ازدواج )، فرهنگ سازی ازدواج بدون مراسم در شرایط کنونی جامعه با تقدیر از زوجین جوان با پویش «من آسان و ساده زندگی مشترکم را آغاز می کنم»، طراحی و انتشار کلیپ، پوستر، برشور، بسته فرهنگی مجازی از برنامه‌های این اداره کل برای جوانان است.
امیاری ابرازداشت: حضور زوجین موفق در برنامه های صدا وسیما مرکز خلیج فارس، حضور خیران حوزه ازدواج جوانان در برنامه‌های رسانه ملی، حضور مشاوران و اساتید باتجربه حوزه ازدواج و تعالی خانواده در برنامه زنده،تهیه طرح‌هایی در قالب سبد حمایتی جهیزیه جوانان با تخفیف ۵۰ درصدی، برگزاری جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی خیران برای جوانان و زوجین نیازمند از دیگر برنامه‌های حوزه جوانان در استان است.
وی یادآورشد: امسال نیز به مناسبت هفته ازدواج از سوی وزارت ورزش وجوانان مقرر شد پویش «ازدواج جوانان با همراهی خیران» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه‌ها و انجام خدمات رایگان مشاوره در سطح استان ها صورت گیرد.
از یکم مرداد با آغاز اول ماه ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تا هفتم مرداد به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط