موزه دلمه باغچه کجاست؟


در استانبول، آثار تاریخی و معماری ها ی با شکوه بی شماری وجود دارند. در این میان، یکی از کاخ ها ی به یادمانده از دوران عثمانی چیز دیگری است. کاخی که امروزه به موزه تبدیل شده و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

در استانبول، آثار تاریخی و معماری‌ها‌ی با شکوه بی‌شماری وجود دارند. در این میان، یکی از کاخ‌ها‌ی به یادمانده از دوران عثمانی چیز دیگری است. کاخی که امروزه به موزه تبدیل شده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

درباره موزه دلمه باغچه استانبول

کاخ دلمه باغچه (Dolmabache Palace) در قرن نوزدهم به دستور سلطان عبدالمجید، یکی از پادشاهان عثمانی، ساخته شد. این کاخ متقارن است و 284 اتاق، 43 سرسرا و 6 حمام ترکی دارد. زیبایی و شکوه کاخ دلمه باغچه را هرجایی نمی‌توان دید. بزرگ‌ترین چلچراغ بوهمی جهان در این قصر قرار دارد؛ این چلچراغ 4 هزار کیلوگرم وزن و 26 متر ارتفاع دارد. با این اوصاف، باید حدس بزنید که با چه شکوهی در کاخ دلمه باغچه رو به رو خواهید بود.

موزه دلمه باغچه کجاست؟

موزه دلمه باغچه کجاست؟

ساعات کاری موزه دلمه باغچه

به غیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه که موزه دلمه باغچه تعطیل است، بقیه روزها می‌توانید به این موزه بروید. ساعت کاری این موزه در نیمه اول سال، 9 صبح تا 17 عصر و در نیمه دوم سال، 9 صبح تا 16 عصر است. از آنجایی که روزانه تعداد انبوهی از این موزه بازدید می‌کنند و بازدید از موزه بین 2 تا 3ساعت طول می‌کشد، بهتر است از صبح برنامه بازدید از این موزه را بچینید.

موزه دلمه باغچه کجاست؟

هزینه‌های بلیت موزه دلمه باغچه

هزینه ورودی موزه 40 لیر است؛ اما برای ورود به برخی بخش‌ها‌ باید هزینه دیگری بپردازید که بین 10 تا 30 لیر متفاوت است. البته توجه داشته باشید این قیمت‌ها‌ ممکن است تغییر کند.

مسیر دسترسی به موزه دلمه باغچه

از میدان تکسیم: کاخ دلمه باغچه در قسمت اروپایی تنگه بسفر و در محله بشیکتاش واقع شده است. اگر از میدان تکسیم به سمت این موزه می‌روید، دو گزینه پیش رو دارید؛ مترو و اتوبوس. اگر با مترو می‌روید، باید ایستگاه کاباتاش پیاده شوید، از این ایستگاه تا مقصد حدود 15 تا 20 دقیقه پیاده‌روی لازم دارید تا به مقصد برسید. اما اگر با اتوبوس می‌روید، اتوبوس خط 42 تی را پیدا کنید؛ اتوبوس‌هایی که تا ببک و اورتاکوی می‌روند را سوار شوید و نرسیده به ایستگاه پایانی، نزدیک موزه دلمه باغچه، پیاده شوید.

از آکسارای: اگر در آکسارای هستید حدود 30 دقیقه طول می‌کشد تا به دلمه باغچه برسید. تا ایستگاه یوسف پاشا مقداری پیاده‌روی کنید و خط 28T بشیکتاش را سوار شده و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید. بعد از حدود 6 دقیقه پیاده‌روی به دلمه باغچه خواهید رسید.

از بیلیکدوزو: سوار مترو شده و بعد از ایستگاه‌های مختلف در ایستگاه Gümüşsuyu Peron پیاده شوید. ده دقیقه پیاده‌روی نیاز دارید تا به دلمه باغچه برسید.

موزه دلمه باغچه روی نقشه



1399/05/01 | کد مطلب: 4303
موزه دلمه باغچه کجاست؟
موزه دلمه باغچه کجاست؟ سیما رفیعی
موزه دلمه باغچه کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)