مخالفت دیوان عالی پاکستان با آزادی 196 تروریست


به گزارش سرویس بین الملل (/fa/international)

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از پاکستان‎؛ دیوان عالی پاکستان مخالفت خود با حکم آزادی ۱۹۶ تروریست که توسط یک دادگاه ایالتی این کشور صادر شده بود را اعلام داشت.
بر اساس اعلام سایت خبری «۲۴ نیوز»، دیوان عالی پاکستان روز سه شنبه حکم دادگاه عالی پیشاور برای آزادی ۱۹۶ تروریست محکوم شده توسط دادگاه های نظامی را به حالت تعلیق درآورد.
قضات دیوان عالی پاکستان به سرپرستی "قاضی امین" ضمن بررسی حکم آزادی این تروریست ها تصریح کرد: از آنجایی که اتهامات این تروریست ها در دادگاه نظامی با حضور تمام نهادهای ذیربط بررسی شده، تا بررسی کامل پرونده های این افراد هیچگونه آزادی صورت نخواهد گرفت.
دادگاه اعلام کرد: هر پرونده حقایق و مدارک خاص خود را دارد، از این رو حکم صادر شده توسط دادگاه پیشاور برای آزادی دست جمعی این افراد غیر قابل اجرا است.
گفتنی است ۲ تن از قضات دادگاه پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان در تاریخ ۱۶ ژوئن امسال در یک اقدام عجیب حکم آزادی ۱۹۶ تروریست محاکمه شده توسط دادگاه نظامی پاکستان که برخی از آنها به حبس و یا اعدام محکوم شده اند را صادر کرد. این اقدام دادگاه ایالتی پیشاور با مخالفت شدید احزاب سیاسی و مردم پاکستان روبرو شد که به دنبال آن نهادهای دولت و نهادهای امنیتی نیز به این حکم واکنش نشان دادند تا اینکه پرونده به دیوان عالی ارجاع داده شد.
بر اساس اعلام منابع خبری، برخی از این تروریست ها افرادی هستند که در ارتباط با حمله خونین سال ۱۳۹۵ به مدرسه ای در شهر پیشاور که منجر به کشته شدن ۱۴۰ نفر شد؛ بازداشت شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک