کاربران خبرآنلاین: سود بانکی را بالا ببرید تا مردم پول‌هایشان را در بانک بگذارند


کاربران خبرآنلاین: سود بانکی را بالا ببرید تا مردم پول‌هایشان را در بانک بگذارند

برخی کاربران خبرآنلاین عنوان می‌کنند «سود بانکی را بالا ببرید تا مردم پول‌هایشان را در بانک بگذارند و بانک‌ها بتوانند روی پروژه‌های عمرانی وام بدهند؛ وگرنه مردم پول‌هایشان را در بازار مسکن و ارز می‌ریزند و همین باعث شده که مسکن و ارز گران شود. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نرخ سود بانکی با تصمیم شورای پول و اعتبار برای سپرده‌های یک ساله به ۱۶ درصد و برای سپرده‌های دو ساله به ۱۸ درصد افزایش یافت.

نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌ها در حال حاضر برای سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی ۱۰ درصد، سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه ۱۲ درصد، سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه شش ماهه ۱۴ درصد، سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید یک سال ۱۶ درصد و سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید دو سال ۱۸ درصد است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند این میزان افزایش هنوز نمی‌تواند سپرده‌گذاری بانکی را در سبد سرمایه‌گذاری‌های خرد مردمی جای دهد. در نظرسنجی‌ای که در این رابطه در خبرگزاری خبرآنلاین تحت عنوان «ارزیابی شما از تاثیر افزایش نرخ سود بانکی بر سبد سرمایه‌گذاری‌ها چیست؟ » کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «با این تورم و رشد بورس و طلا و ارز، سودبانکی هیچ ارزشی ندارد. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «یادتونه نرخ تورم اومد پایین، سریع نرخ سود بانکی را کم کردید؟ »

کاربری متذکر شد: «خوش به حال اون‌ها که بورس بلدن. بانک فقط ضرره. »

کاربران خبرآنلاین: سود بانکی را بالا ببرید تا مردم پول‌هایشان را در بانک بگذارند

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «سود بانکی!؟ نام صحیح ضرر بانکی است. باید پرسید کاهش ضرر سپرده‌گذار چه تاثیری دارد. الان اگر کسی پولش را لیر ترکیه بکند و در آنجا سپرده‌گذاری کند، برایش در پایان یک‌سال بهتر است. »

کاربری عنوان کرد: «سود بانکی را بالا ببرید تا مردم پول‌هایشان را در بانک بگذارند و بانک‌ها بتوانند روی پروژه‌های عمرانی وام بدهند؛ وگرنه مردم پول‌هایشان را در بازار مسکن و ارز می‌ریزند، همین باعث شده که مسکن و ارز گران بشه. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «فقط به ضرر سپرده‌گذار است با این همه تورم. »

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین یادآور شد: روش علمی تناسب نرخ سپرده‌های بانکی با نرخ رسمی تورم کشور باید بدین نحو باشد که نرخ سپرده‌های بلندمدت بانکی حداکثر یک‌ساله همیشه دو درصد از نرخ تورم رسمی سالانه کشور پایین‌تر باشد. اگر نرخ سپرده‌های بلندمدت بانکی بدین صورت تعیین شود، خیلی از آحاد مردم که دارای سرمایه‌های خرد هستند، سرمایه خود را به جای این‌که در بخش مسکن، خودرو، طلا و ارز سرمایه‌گذاری کاذب کنند، نقدینگی خرد خود را بدون هیچ ریسکی در بانک سرمایه‌گذاری کرده و بانک نیز به وکالت و نمایندگی از سوی سپرده‌گذاران در بخش تولید و خدمات جهت ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در کشور ما که به دلایل مختلف سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و تولید و کارآفرینی رونق ندارد، تنها راه موجود بدون ریسک و قابل بازگشت اصل سرمایه و سود سپرده‌گذاران سرمایه‌گذاری در بانک است. گرچه این اقدام هم می‌تواند باعث افزایش نقدینگی در جامعه شود، ولی تا موقعی که موانع عدیده پیش روی جهش تولید و کارآفرینی برداشته و رفع نشود، چاره دیگری جز سرمایه‌گذاری در بانک نیست. »

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1412868

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس