سهراب پورناظری: هر کُرد در هر جای جهان، ایرانی است


سهراب پورناظری: هر کُرد در هر جای جهان، ایرانی است

سهراب پورناظری، در پیامی اینستاگرامی، به زبان پارسی و فرهنگ ایرانی ابراز علاقه و برلزوم اتحاد قوم کُرد تاکید کرد. او افزود: «هر کُردی در هر نقطه از جهان، ایرانی است؛ چه در عراق و سوریه و ترکیه و چه در سایر نقاط کره خاک باشد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سهراب پورناظری، آهنگساز و نوازنده، با بیان این‌که ایرانی است و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کند، تاکید کرد که همه کُردها در سراسر دنیا باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و در همین رابطه نیز پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و ویدئوی یک آهنگ به زبان کردی را هم ضمیمه آن کرد و نوشت:

«تا توانی پا منه اندر فراق ...
«هه‌ر بژی ایران»

من کُردِ کرمانشاه هستم نه «کورد» و به ریشه‌ام افتخار می‌کنم. ریشه من در خاک شاه بزرگ، خسرو پرویز ساسانی است و من میراث دار «ایران کهنم» و هر کُردی در هر نقطه از جهان «ایرانیست» چه در عراق و سوریه و ترکیه و چه در سایر نقاط کره خاک.

من و هم ریشه‌های آگاهم تا آخرین نفس از «ایران» و فرهنگش پاسداری خواهیم کرد. به زبان پارسی عشق می‌ورزیم و سپاس می‌گوییم خدای را که بزرگ‌ترین لطفش را به ما ارزانی داشت و ما را در این فرهنگ به دنیا آورد.

به زبان کُردی افتخار می‌کنم که میراث‌دار زبان پارسی‌میانه و پارسی‌باستان است. هم ریشه‌های غیور کُرد بیاییم پیش برندگان سیاست‌های جدایی‌طلبانه انگلیس و امریکا و اسرائیل نباشیم. به اندازه کافی در این چند صد سال میانمان فاصله افکندند. ایران‌مان را تنها نگذاریم»

سهراب پورناظری: هر کُرد در هر جای جهان، ایرانی است

۵۷۲۴۵

کد خبر 1412708

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج