تقاضای نفت در آمریکا تا سال آینده هم به سطح پیش از دوره کرونا باز نمی‌گردد


تقاضای نفت در آمریکا تا سال آینده هم به سطح پیش از دوره کرونا باز نمی‌گردد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تقاضا برای سوخت های نفتی و مایع در این کشور تا اوت 2021 به سطح قبل از بحران کرونا باز نخواهد گشت و زیر میانگین سال 2019 باقی خواهد ماند.

تقاضای نفت در آمریکا تا سال آینده هم به سطح پیش از دوره کرونا باز نمی‌گردد

به گزارش پول نیوز به نقل از اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه پیش بینی کرد که تقاضا برای سوخت های نفتی و مایع در این کشور تا اوت 2021 به سطح قبل از بحران کرونا باز نخواهد گشت و زیر میانگین سال 2019 باقی خواهد ماند.

تقاضای کل ایالات متحده برای بنزین، سوخت نفتی تقطیر شده و سوخت جت در ماه های مارس و آوریل به دلیل قرنطینه و کاهش سفرهای هوایی سقوط کرد چرا که ایالت ها در تلاش بودند تا جلوی گسترش شیوع ویروس کرونا را بگیرند.


اکنون تقاضا نسبت به ماه آوریل که به کمترین میزان خود رسیده بود، افزایش یافته است و با آغاز فعالیت های اقتصادی در نیمه دوم امسال نیز این روند افزایشی ادامه خواهد یافت.

با این وجود اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند که سطح تقاضای کل همچنان به سطح پیش از بحران کرونا تا اوت سال آینده نخواهد رسید.

در ماه آوریل ، طبق گفته این اداره، مصرف سوخت های مایع در آمریکا به حداقل میزان ماهانه خود از اوایل دهه 1980 یعنی به طور میانگین 14.7 میلیون بشکه در روز رسید.

این اداره اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که سقوط تقاضای نفت در ماه آوریل، هنگامی که بیشتر ایالت های آمریکا تحت قرنطینه شدید قرار داشت منجر به انباشت شدید نفت تجاری در این کشور شد که بیشترین افزایش ماهانه را از سال 1920 نشان داد.

از نظر حجم، تقریبا نیمی از این کاهش مصرف سوخت در سال 2020 ناشی از مصرف کم بنزین است. امسال پیش بینی می شود میزان تقاضای بنزین به طور متوسط 8.3 میلیون بشکه در روز باشد که نسبت به سال 2019 به میزان یک میلیون بشکه در روز یا 10 درصد کاهش خواهد داشت.

منبع: پول نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022