ابراز تعلق خاطر سهراب پورناظری به ایران


ابراز تعلق خاطر سهراب پورناظری به ایران

سهراب پورناظری ـ آهنگساز و نوازنده ـ در پیامی به زبان پارسی و فرهنگ ایرانی ابراز علاقه و بر لزوم اتحاد قوم کُرد تأکید کرد.

ابراز تعلق خاطر سهراب پورناظری به ایران

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سهراب پورناظری ـ آهنگساز و نوازنده ـ در اظهار نظری با ابراز تعلق خاطر به ایران، زبان پارسی و فرهنگ ایرانی، بر اتحاد قوم کُرد در هر نقطه از دنیا تاکید کرد و آن‌ها را ایرانی خواند.

سهراب پورناظری در این اظهار نظر که در قالب پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر و ویدئوی یک آهنگ به زبان کردی را هم ضمیمه آن کرده است، نوشت:

«تا توانی پا منه اندر فراق ...
«هه‌ر بژی ایران»

من کُردِ کرمانشاه هستم نه «کورد» و به ریشه‌ام افتخار می کنم ریشه من در خاک شاه بزرگ «خسرو پرویز» ساسانی است و من میراث دار «ایران کهنم» و هر کُردی در هر نقطه از جهان «ایرانیست» چه در عراق و سوریه و ترکیه و چه در سایر نقاط کره خاک.

من و هم ریشه‌های آگاهم تا آخرین نفس از «ایران» و فرهنگش پاسداری خواهیم کرد. به زبان پارسی عشق می‌ورزیم و سپاس می‌گوییم خدای را که بزرگ‌ترین لطفش را به ما ارزانی داشت و ما را در این فرهنگ به دنیا آورد.

به زبان کُردی افتخار می‌کنم که میراث دار زبان پارسی میانه و پارسی باستان است. هم ریشه‌های غیور کُرد بیاییم پیش برندگان سیاست‌های جدایی طلبانه انگلیس و امریکا و اسرائیل نباشیم. به اندازه کافی در این چند صد سال میانمان فاصله افکندند. ایرانمان را تنها نگذاریم»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت