فعالیت تخصصی 11 سازمان مردم نهاد در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان / زاهدان و خاش با بیشترین آمار طلاق


فعالیت تخصصی 11 سازمان مردم نهاد در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان / زاهدان و خاش با بیشترین آمار طلاق

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: 11 سازمان مردم نهاد به صورت تخصصی در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ سازمان مردم نهاد به صورت تخصصی در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، ادهم کرد زابلی در نشست خبری اصحاب رسانه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برحسب اعلام سازمان ثبت احوال جوان‌ترین استان کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: پارسال ۳۵۹ کارگاه پیش از ازدواج با شرکت یکهزار و ۷۰۰ نفر در این استان برگزار شد.

وی برگزاری کارگاه‌های تخصیصی ویژه اصحاب رسانه، پنج کارگاه تخصصی ویژه ورزشکاران و هیات‌های ورزشی، ۱۱ جشنواره ازدواج، افتتاح پنج مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌های زاهدان، چابهار و زابل و معرفی یکهزار و ۶۶۵ جوان برای مشاوره، ساخت چهار موشن گرافی و ۲ انیمیشن در زمینه مهارت‌های ازدواج را از مهمترین اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته ازدواج به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع ۱۳ هزار و ۸۹۸ متقاضی وام ازدواج در این استان ۳۳ درصد آنان یعنی چهار هزار و ۵۷۷ مورد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

فعالیت تخصصی 11 سازمان مردم نهاد در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان / زاهدان و خاش با بیشترین آمار طلاق

وی ادامه داد: با توجه به افزایش طلاق در سیستان و بلوچستان برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های پیشگیری در مناطق روستایی بیش از پیش احساس می‌شود.

کرد اظهارداشت: در شهرستان‌های نیمروز، هامون، هیرمند، کنارک، سرباز، زهک و تفتان سال گذشته هیچ واقعه طلاقی ثبت نشده اما برعکس در شهرستان‌های زاهدان و خاش بیشترین آمار در این حوزه به ثبت رسید.

وی گفت: هم‌اینک ۱۱ سازمان مردم نهاد در سیستان و بلوچستان به صورت تخصصی درزمینه ازدواج فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۵۰ سمن در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، هنری، محیط زیست وگردشگری در این استان خبر داد و افزود: تا سال ۹۳ تنها سه سمن در حوزه جوانان در این نقطه از ایران اسلامی فعال بود که هم‌اینک شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: با برون سپاری و تفویض امور به سمن‌ها بستری برای فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی ایجاد می‌شود که در توانمند سازی حوزه جوانان نقش مؤثری دارد.

کرد با قدردانی از عملکرد سمن‌ها در سیستان و بلوچستان در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا گفت: تولید ۷۹ هزار و ۳۰۰ عددماسک، سه هزار و ۳۵۰ عدد شیلد، تهیه و توزیع ۶ هزار و ۸۱۷ لیتر مواد ضدعفونی، تهیه و توزیع ۱۱ هزار و ۳۸۴ بروشور و پوستر، تولید ۲۵۸ محتوا در فضای مجازیر و تهیه و توزیع بیش‌از ۱۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از مهمترین اقدامات سمن‌ها در این حوزه بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا