فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس


فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس

در این مطلب می خواهیم شما را به صورت اجمالی با تمامی فیلم هایی که کریستوفر نولان تاکنون ساخته آشنا…

در این مطلب می خواهیم شما را به صورت اجمالی با تمامی فیلم هایی که کریستوفر نولان تاکنون ساخته آشنا کنیم

خلاصه ای از تمامی فیلم های کریستوفر نولان

کریستوفر نولان اگر یکی از ۵ کارگردان برتر تاریخ سینما نباشد دستکم در میان بهترین کارگردانان سینما جای داشته و بسیاری او را بهترین فیلمساز زنده دنیا می دانند. نولان فیلم های متفاوت و بسیار باکیفیتی ساخته و جدیدترین فیلم او با عنوان Tenet نیز نشان داده که می تواند پیچیده ترین و گیج کننده ترین فیلم او باشد که با ایده سفر در زمان و به عقب برگرداندن زمان سر و کار دارد. فیلم های کریستوفر نولان اغلب با ایده های مفهومی بسیار متفاوت سروکار داشته و با بلاک باسترهایی با بودجه و البته فروش باکس آفیس قابل توجهی همراه هستند.

بیشتر بدانید : کریستوفر نولان: راوی عمیق‌ترین لایه‌های وجودی بشر

هشدار اسپویل: در ادامه مطلب داستان هر یک از فیلم های کریستوفر نولان به طور خلاصه روایت خواهد شد که از این بابت از شما خواننده عزیز عذرخواهی می کنیم.

بیشتر بدانید : گذری کوتاه به 6 فیلم کریستوفر نولان و بعضی شباهت‌های آن‌ها

تعقیب Following

سال ساخت: ۱۹۹۸

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم تعقیب

اولین فیلم کریستوفر نولان با عنوان Following در مورد مرد جوانی است که برای گرفتن ایده به منظور نوشتن رمان جدیدش به تعقیب دیگران می پردازد و در این مسیر، بعد از مواجهه با سارقی به نام کاب در یک سری سرقت درگیر می شود. این فیلم دارای پیچش های داستانی متعددی است که نولان همیشه در فیلم هایش مورد استفاده قرار می دهد.

یادآوری Memento

سال ساخت: ۲۰۰۰

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم یادآوری

فیلم Memento دارای داستانی است که در دو خط زمانی روایت می شود: یک خط زمانی که در زمان به پیش می رود در حالی که دیگری در مسیر عکس قدم می گذارد، بدین ترتیب اولین صحنه ابتدای فیلم در واقع آخرین صحنه از لحاظ سیر زمانی است. در این فیلم گای پیرس نقش مردی را بازی می کند که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و از طریق یادداشت ها، عکس های پولارویید و تتوها سعی دارد همه چیز را به خاطر سپرده و قاتل همسرش را پیدا کند.

بی خوابی Insomnia

سال ساخت: ۲۰۰۲

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم بی خوابی

سومین فیلم بزرگ کریستوفر نولان داستان یک کارآگاه با بازی آل پاچینو را روایت می کند که مامور رسیدگی به پرونده قتلی می شود که در یکی از شهرهای ایالت آلاسکا رخ داده و برای چند ماهی خبری از آفتاب نخواهد بود. در ادامه اتفاقاتی رخ داده که به قتل همکار او انجامیده و اوضاع را پیچیده تر می کند.

بتمن آغاز می کند Batman Begins

سال ساخت: ۲۰۰۵

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم بتمن آغاز می کند

این فیلم داستان اورجینال بروس وین با لقب بتمن را روایت می کند. بروس وین، بعد از مرگ والدینش به جستجو در دنیای خلافکاران می پردازد و در ادامه به عضویت حزب سایه ها در می آید، گروهی که هدف آن ها ظاهراً از بین بردن جرم و جنایت است. بعد از کش و قوس های بسیار، وین با گروه خود و رهبر آن درگیر می شود که ماجراهای جذابی را رقم می زند.

پرستیژ یا حیثیت The Prestige

سال ساخت: ۲۰۰۶

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم پرستیژ یا حیثیت

فیلم The Prestige داستان مرگبار دو شعبده باز را روایت می کند که سعی دارند به هر قیمتی دیگری را شکست دهند. در این فیلم کریستین بیل و هیو جکمن نقش دو شعبده باز را بازی می کنند که بعد از مرگ همسر یکی از آن ها در جریان یک شعبده بازی، رقابت بین آن ها به دشمنی تبدیل می شود. هر بار رقابت این دو از طریق شعبده بازی تاریک تر و خطرناک تر می شود که در نهایت با مرگ همسر شعبده باز دیگر همراه می شود. اما این پایان پیچش های داستانی و جذابیت فیلم The Prestige نیست و در ادامه اتفاقات و پیچش های جدیدی را خواهید دید.

شوالیه تاریکی The Dark Knight

سال ساخت: ۲۰۰۸

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم شوالیه تاریکی

در فیلم The Dark Knight بتمن با جوکر نمادین هیث لجر روبرو می شود. در بحبوحه یکی از پیچیده ترین و دقیق ترین نقشه های جوکر، بتمن به نجات قربانیان می رود اما شکست خورده و نمی تواند آن ها را نجات دهد، شکستی که عواقبی سخت برای بتمن و شهر گاتهام دارد. در ادامه فیلم اتفاقات جذاب دیگری رخ می دهد که باعث می شود قسمت دوم از سه گانه کریستوفر نولان از داستان بتمن یکی از بهترین فیلم های ساخته شده بر اساس داستان این شخصیت سینمایی باشد.

تلقین Inception

سال ساخت: ۲۰۱۰

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم تلقین

فیلم Inception داستان مردی به نام کاب با بازی لئوناردو دی کاپریو را روایت می کند که برای سرقت وارد رویاهای افراد می شود تا ایده ای را در ناخودآگاه آن ها بکارد. او در واقع با سرقت اطلاعات و ایده ها از ذهن مردم از طریق ورود به رویاهایشان به خواسته های خود دست می یابد. کاب برای پروژه جدیدی که به او محول شده تیمی از افراد را دور خود جمع کرده و در صورت پیروزی می تواند بدون اینکه مورد تعقیب قرار گیرد به ایالات متحده بازگشته و بعد از سال ها نزد خانواده اش برود. Inception یکی از پیچیده ترین و البته جذاب ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می آید.

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد The Dark Knight Rises

سال ساخت: ۲۰۱۲

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

این فیلم آخرین قسمت از سه گانه بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان است که تام هاردی در آن نقش شخصیت شرور بین را بازی می کند. بعد از ورود بین به گاتهام، بروس وین که به سختی مجروح شده و از نقش بتمن بازنشسته شده بار دیگر باید از شهرش دفاع کند. اما در نبرد با بین شکسته خورده و بعد از جراحات سنگین به زندانی در زیر زمین فرستاده می شود. در این مدت بین با ساختن و کار گذاشتن یک بمب قصد نابود کردن شهر گاتهام را دارد اما بتمن به شهر بازگشته و این بار موفق می شود بین را شکست دهد.

در میان ستارگان Interstellar

سال ساخت: ۲۰۱۴

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم در میان ستارگان

فیلم Interstellar با زمان و فضاها بازی می کند در یک ماجراجویی حماسی که در آن تیمی از فضانوردان وارد کرم چاله ای در فضا می شوند. در ابتدا دختر یک مهندس فضایی متوجه اتفاقاتی غریب در اتاق خود می شود که در ابتدا آن ها را به ارواح نسبت می دهد اما در نهایت این اتفاقات او را به یک مرکز تحقیقاتی ناسا و یک ماموریت فضایی سوق می دهد که هدف آن یافتن سیاره ای قابل سکونت است زیرا زمین در آستانه نابودی قرار دارد.

دانکرک Dunkirk

سال ساخت: ۲۰۱۷

فیلم های کریستوفر نولان: از تعقیب تا دانکرک + عکس
فیلم دانکرک

فیلم حماسی جنگی Dunkirk به سبک هوشمندانه ای سه دیدگاه با مدت زمان های متفاوت را نسبت به یک واقعه یکسان به تصویر می کشد. این فیلم به طور کلی در مورد عملیات خارج کردن نیروهای بریتانیایی در ساحل دانکرک در طول جنگ جهانی اول از دیدگاه سربازان گرفتار شده در ساحل، ماهیگیران و قایق دارانی که سعی در نجات آن ها دارند و خلبانانی که سعی می کنند هواپیماهای آلمانی از سربازان گرفتار شده بریتانیایی دور کنند است. هر سه این روایت ها به شکل استادانه ای در هم تنیده شده اند و علیرغم روایت در سه دوره زمانی متفاوت (یک ساعت، یک روز و یک هفته) به شکل بی نقصی به عنوان یک داستان روایت می شوند.

بیشتر بدانید : افشاگری آن هاتاوی درباره کریستوفر نولان و شرایط فیلم ها + عکس

بیشتر بدانید : رباره فیلم Tenet (انگاشته)، جدیدترین ساخته کریستوفر نولان + عکس

بیشتر بدانید : فیلمی که دی کاپریو پس از 10 سال هنوز پایانش را درک نکرده! + عکس

بیشتر بدانید : در میان ستارگان، تازه‌ترین فیلم کریستوفر نولان



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس