حل معضل صفهای طولانی کامیون در بزرگترین مرز زمینی کشور


حل معضل صفهای طولانی کامیون در بزرگترین مرز زمینی کشور

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 35 درصد حمل و نقل بین المللی کشور توسط شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد ماکو صورت می گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد رضا عبدالرحیمی مدیر عمل منطقه آزاد ماکو با تاکید بر فعالیت ۲۰۰۰ کامیوندار و ۲۱ شرکت حمل و نقل بین المللی در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: ۳۵ درصد حمل و نقل بین المللی کشور توسط این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، استانداردسازی و توسعه راه‌ها و جاده های واقع در محدوده منطقه، از عمده فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو است، افزود: در این راستا ۵۰ کیلومتر از مسیر سنتی ترانزیت در حال تبدیل شدن به بزرگراه بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی قرار گرفتن بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در دروازه ورودی اروپا که از لحاظ تردد مسافر، تجارت بازرگانی و ترانزیت خارجی و بین المللی از جمله مرزهای رده نخست کشور محسوب می شود، ایجاد زیرساخت هایی برای توسعه فعالیت های مبادله خارجی از ضرورت های منطقه به شمار می رود.

عبدالرحیمی ادامه داد: سرمایه گذاری در زیرساخت‌های مربوط به لجستیک و حمل و نقل بین المللی در محدوده منطقه آزاد ماکو دستور کار جدی در این سازمان است، که زیرساخت‌های دیگر لجستیکی از قبیل احداث تیر پارک‌ها و مجموعه ‌های لجستیکی شامل انبار که از طریق سازمان و با مشارکت بخش خصوصی از گذشته شروع شده، در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: با افتتاح مجموعه “آنا وطن” ظرفیت قابل توجه پارک تریلی‌های ترانزیتی را شاهد خواهیم بود که این مجموعه ظرفیت پذیرش شبانه روزی بیش از ۵۰۰ کامیون را دارد و باعث می‌شود تا صف کامیون ‌ها را دیگر شاهد نباشیم.

وی همچنین ایجاد دهکده بین‌المللی لجستیک در منطقه را ضروری برشمرد و تصریح کرد: این دهکده می تواند در نقش آفرینی انتقال تجارت بین المللی و لجستیک بین المللی سهم کشورمان را افزایش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403