حضور هیات ایرانی در نشست جهانی عالیرتبه سیاسی توسعه پایدار


حضور هیات ایرانی در نشست جهانی عالیرتبه سیاسی توسعه پایدار

تهران - ایرنا - هشتمین نشست جهانی مجمع سیاسی توسعه پایدار طی دو هفته اخیر بصورت برخط در دو بخش کارشناسی و عالیرتبه به میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هیأت ایرانی شامل نمایندگانی از سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران، در روزهای مختلف این اجلاس بر اساس موضوع شرکت کردند.

نرگس صفار سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط‌زیست به نمایندگی از ایران در آخرین روز اجلاس عالی۰ HLPF-۲۰۲ و شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد (ECOSOC) به منظور ارائه نقطه نظرات کشورمان حضور یافت.

هشتمین نشست جهانی مجمع عالیرتبه سیاسی توسعه پایدار با موضوع فراخوان جهانی به منظور همبستگی در شتاب بخشیدن به اقدامات برای شناسایی و بکارگیری روش‌های نو برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در کشورهای کمتر توسعه یافته و نیز ابزارهای اجرایی مورد نیاز برای اندازه‌گیری بحران ناشی از کرونا و نقشه‌راه پیش‌رو برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار با حضور نمایندگان تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد برگزار شد.

در اجلاس پایانی نیز دبیرکل سازمان ملل متحد، نخست وزیر هند، نخست وزیر نروژ، وزیران امور خارجه چین، گواتمالا، آندورا، جامائیکا، پاکستان، السالوادور، معاونان وزارت امور خارجه مالتا، کاستاریکا، مکزیک، پاناما، هندوراس، آذربایجان، فیلیپین و نمایندگان دائم سایر کشورها در نیویورک ایراد سخنرانی داشتند.

رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها به نمایندگی از کشورمان در این اجلاس گفت: شیوع COVID-۱۹ توانسته سرعت دستیابی به اهداف توسعه پایدار را کند نماید، کشورها بویژه کشورهای درحال توسعه با چالش های اقتصادی و مالی گسترده روبرو شده اند، شفافیت اطلاعاتی پیرامون اثرات COVID-۱۹ و اهمیت تعهد و همبستگی جهانی در رفع مشکلات ناشی از این همه گیری و همکاری در بازسازی پس از آن ضرورت دارد.

نرگس صفار ادامه داد: نقش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی، دسترسی به خدمات اجتماعی و ایجاد تحرک لازم در اجرای بسته های محرک اقتصادی توسط دولت ها از جمله اشتغال زایی با کمک نظام بین الملل بسیار مهم است و ابزاری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سطوح ملی و سیاست گذاری است.

همچنین صفار بر ضرورت همکاری جامعه بین الملل در بهره گیری از فرصت تقویت ابعاد یکپارچه محیط زیستی برای دستیابی به «یک رویکرد واحد سالم برای ایجاد ارتباط قوی میان سلامت انسان، جانوران و سیاره زمین» تأکید و چندجانبه گرایی محیط زیستی را ناسازگار با مشکلات و معضلات کنونی محیط زیست جهانی دانست.

در بیانیه سیاسی ایران که توسط نماینده دائم کشورمان در نیویورک قرائت شد بر تشدید اثرات تحریم بر سلامت مردم ایران در دوران مقابله با کرونا تأکید شده است.

طی نشست وزیران هشتمین مجمع عالی رتبه سیاسی توسعه پایدار، ۴۷ کشور جهان، گزارش داوطلبانه ملی (VNR) خود را در حوزه توسعه پایدار با درنظرگیری اقدامات مؤثر و نیازهای ملی در زمان شیوع کرونا ارائه دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها