چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت


چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت اعم از موی سر انسان و موی ریز بدن و موی حیوانات مانند سگ و گربه و حیوانات دیگر با پرزگیر فرش و جاروبرقی و غلتک پرزگیر […] نوشته چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت اولین بار در مجله اینترنتی حرف تازه. پدیدار شد.

چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت اعم از موی سر انسان و موی ریز بدن و موی حیوانات مانند سگ و گربه و حیوانات دیگر با پرزگیر فرش و جاروبرقی و غلتک پرزگیر و برس پلاستیکی و بادکنک و جوش شیرین و بخارشوی و … را در این بخش از مجله حرف تازه برای شما همراهان منتشر کردیم.

چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

گاهی با جارو کشیدن خانه و اتاق ها نیز موی سر یا موی حیوانات از روی فرش و پتو و موکت پاک نمیشود و روی آنها میماند.
ما در این بخش از مجله حرف تازه چند ترفند ساده و کاربردی را به شما خانم های کدبانو و خانواده های عزیز بیان میکنیم تا برای رفع مشکل موی سر و موی حیوانات از روی فرش و موکت و مبلمان استفاده کنید.

چگونه مو را روی فرش را پاک کنم‌؟

روش همیشگی و اولیه جاروکردن فرش و زمین و کف پوش ها و موکت است که از مهم‌ترین بخش‌های نظافت منزل و تمیز کردن است. اما جارو کشیدن از نوع برقی کافی نیست و با این کار فقط موها را از سطح کف‌پوش‌ها برمی‌دارد. برای اینکه موهای حیوان یا آدمیزاد را از روی کف‌پوش‌ها حسابی پاک و تمیز کنید باید ترفندهایی را بلد باشید

چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

جمع کردن مو از روی فرش با نرم کننده لباس

یک بطری اسپری خالی را با مخلوطی از آب و چند قطره نرم‌کننده لباس پر کنید.
محتویات بطری را روی فرش اسپری کنید تا حالت نمناک و مرطوب پیدا کند.
حالا فرش را جارو کنید: با یک جاروی بلند دسته‌دار یا برسی که قسمت سرش زبر و سفت است.
اجازه بدهید که فرش خشک شود.
همه جای فرش را به‌خوبی با جاروبرقی تمیز کنید.

برای برداشتن موهای چسبیده به فرش و موکت سر موجمع‌کن دستگاه را به آن متصل و کف را جارو کنید.
برای اینکه کارایی جاروبرقی‌تان زیاد بماند، بعد از هر بار جمع کردن مو از روی فرش حتما کیسه آن را تخلیه و سری‌های آن را پاک کنید.

پاک کردن مو از فرش با جوش شیرین

برای تمیزکردن اساسی و عمقی فرش‌ها، از جوش شیرین کمک بگیرید. باید آن را روی سطح فرش بپاشید و بعد جاروبرقی بکشید. وجود این ماده به راحت‌تر جمع‌شدن موها از روی فرش کمک می‌کند.
موهای خودتان یا حیوان خانگی را مرتب و به‌درستی شانه بزنید تا کمتر دچار ریزش شوند (ریزش مو) و موهای ریخته‌شده هم گره نداشته باشند

استفاده از تی

تی‌کشیدن هم روش مفیدی است و کارایی بالایی در جمع کردن مو از روی فرش دارد.

تی‌های شیشه شور همان تی‌هایی که برای پاک‌کردن شیشه ماشین و پنجره‌های منزل و… استفاده می‌کنید. کافی است لبهٔ پلاستیکی و خشک تی را روی سطح فرش بکشید تا موهای ظریف را از سطح فرش جمع کند. پوشیدن دستکش پلاستیکی و تلاش برای جمع کردن مو از روی فرش با آن هم می‌تواند به جمع‌کردن موها کمک شایانی کند

غلت پرزگیر موی سگ و گربه و موی سر

چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

پرزگیر فرش و موکت و جمع کننده مو

برای نظافت و شستشوی راحت و جمع کردن موی گربه و سگ مناسب است و حتی زبرترین و سخت ترین موها را جمع می‌کند و مو و پرز را از روی مبلمان، فرش و اثاثیه به راحتی جمع می کند

چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

استفاده از بخارشوی

بخارشوی‌ها هم می‌توانند برای رفع مشکل مو از فرش‌ها کمک‌تان بیایند. ابتدا باید فرش‌ها را با جاروبرقی تمیز کنید و بعد به‌سراغ بخارشوی‌ها بروید.
بخارشوی‌ها علاوه بر پاک‌سازی موها باعث ازبین‌رفتن گردوغبار و مواد حساسیت‌زای موجود در بین بافت‌های فرش می‌شوند

برس‌های پلاستیکی برای جمع کردن مو

از برس‌های پلاستیکی هم استفاده کنید. این وسایل به‌خوبی می‌توانند موهای گره‌خورده و تنیده‌شده به جان فرش را از لابه‌لای بافت‌های آن خارج کنند. اگر حوصلهٔ استفاده از جاروبرقی را ندارید یا اصلا به این وسیله دسترسی ندارید، برس‌ها و جارو دستی پلاستیکی میتوان کمکتان کند

چند ترفند ساده و موثر برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

بادکنک‌ها برای جمع کردن مو از روی فرش

بادکنک‌ها به‌خاطر ایجاد الکتریسیته ساکن می‌توانند موها را به خودشان جذب کنند. یک بادکنک را باد کنید و روی سطح فرش بغلتانید و ببینید که موها را چطور جمع می‌کند.

جمع کردن مو از روی فرش با چسب‌های پهن

برای اینکار کافی است تکه‌ای چسب پهن را دور انگشت‌های دست بپیچید و با آن اقدام به جمع‌کردن موها کنید. دیگر نیاز به توضیح نیست که سطح چسبناک نوار چسب باید به‌سمت بیرون باشد؛ یعنی با آن روی فرش بکشید تا موها جمع شوند و به آن بچسبند.

گرداوری در مجله حرف تازه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان