انتخاب کفپوش و موکت برای مهدکودک و اتاق کودک


زمانی که صحبت از کفپوش برای فضاهای مربوط به کودکان می شود باید به موارد بسیار مهم در خصوص کودکان توجّه کرد. این موارد مهم عبارتند از 1- ضربه پذیری بالا 2- قابلیت شست و شوی مناسب 3- ضد حساسیت بودن 4- عدم آشغال گیری کفپوش 5- نرم و لطیف بودن به همین سادگی موارد […] نوشته انتخاب کفپوش و موکت برای مهدکودک و اتاق کودک اولین بار در مجله اینترنتی حرف...

زمانی که صحبت از کفپوش برای فضاهای مربوط به کودکان می شود باید به موارد بسیار مهم در خصوص کودکان توجّه کرد. این موارد مهم عبارتند از

۱- ضربه پذیری بالا

۲- قابلیت شست و شوی مناسب

۳- ضد حساسیت بودن

۴- عدم آشغال گیری کفپوش

۵- نرم و لطیف بودن

به همین سادگی موارد مهم و تأثیر گذار برای انتخاب پوشش کف را از نظر گذراندیم حال به این موضوع می پردازیم که چه پوشش هایی برای فضای کف اتاق کودک و مهد کودک مطلوب و مناسب هستند.

۱- کفپوش های رول با زیره فومی

همان طور که گفته شد ضربه پذیری یک ویژگی بسیار مهم برای کفپوش اتاق کودک و مهد کودک محسوب می شود از همین رو کفپوش های با زیره فومی گزینه های بسیار مطلوبی محسوب می شوند. کفپوش های زیر فومی به دلیل نوع ساختاری که دارند ضربه های وارده را به خود جذب می کنند و از آسیب دیدن کودکان در اثر افتادن تا حدود زیادی جلوگیری می کنند.

ویژگی های این کفپوش ها به همین جا ختم نمی شوند چرا که قابلیت شست و شوی آسان، تنوع رنگ بالا، ضد حساسیت بودن و به طور کل کلیه ویژگی های مورد نیاز فضای کودک را دارا می باشد. تنها ایراد این نوع از کفپوش مقاومت پایین در برابر کشیدگی اجسام سنگین بر روی آن است که پیشنهاد می شود هنگام جابجایی اجسام بر روی این کفپوش ها دقت بیشتری به خرج دهید.

از مهمترین کفپوش های زیر فومی یا زیره اسفنجی بازار می توان به کفپوش های رول اکسکلوسیو، کفپوش رول فیت کفپوش های رول رنگی و کفپوش های ورزشی چند منظوره اشاره کرد که همگی این محصولات در فروشگاه اینترنتی کفپوشان در دسترس قرار دارند.

موکت طرح کودک

از دیگر پوشش های مناسب برای کاربری کودک می توان به موکت اشاره کرد. موکت های دارای الیاف پلی آمید دارای نرمی و لطافت بالایی هستند این موکت ها دارای قابلیت چاپ طرح هستند بنابراین تنوع طرح در این موکت ها بسیار بالاست.

انتخاب کفپوش و موکت برای مهدکودک و اتاق کودک

از جمله شرکت هایی که تنوع بسیار مناسب و بالایی در موکت اتاق کودک دارند می توان به شرکت پالاز موکت اشاره کرد. پالاز موکت دارای چند آلبوم زیبا برای اتاق کودک است. تنها نکته ای که در مورد موکت می توان گفت این است که موکت برای اتاق کودک در فضای مسکونی گزینه مناسب تری به نسبت کفپوش است امّا در فضای مهد کودک به دلیل تردد بالاتر و عمومی بودن فضا کفپوش گزینه مناسب تری خواهد بود البتّه این بدان معنا نیست که امکان استفاده وجود ندارد بلکه اولویت بندی هر محصول ویژگی هایی دارد که آن را برای استفاده در مهد کودک و اتاق خواب کودک در جایگاه بهتری قرار می دهد.

کفپوش های فانتزی (طرح مهد کودکی)

این محصول جزو زیر گروه های کفپوش های زیره فومی قرار می گیرد امّا به خاطر طراحی ویژه ای که برای فضای مهد کودکی دارد از این محصول در یک دسته جداگانه نام بردیم.

انتخاب کفپوش و موکت برای مهدکودک و اتاق کودک

کفپوش مهد کودکی

کفپوش های رول فانتزی محصول کشورهای مجارستان و آلمان هستند. طراحی این کفپوش ها به گونه ای است که هر مهد کودکی را جذاب تر و زیبا تر می کند. طرح های پازلی و طرح خیابان جزو پر فروش ترین و محبوب ترین کدهای کفپوش فانتزی نزد مدیران مهد می باشد. لایه ی رویه این کفپوش ها مقاومت بسیار مناسبی برای تردد بالای مهد کودک دارد و مدیران مهد می توانند به راحتی و بدون دغدغه فضای مهد خود را با طی دستی شست و شو کنند.

کفپوشش های کلیک تایل و پازلی

کفپوش تایل یعنی کفپوش های که در ابعاد کوچک تر تولید می شوند و برای اجرا در کنار هم چیده می شوند. کفپوش های کلیک تایل و پازلی از همین دسته هستند. این کفپوش ها به دلیل نوع ساختاری که دارند قابلیت این را دارند که بدون نیاز به چسب در کنار یکدیگر فیکس شوند این ویژگی برای مدیران مهد کودک هایی که فضای آنها اجاره ای است بسیار مهم و ارزشمند است. از جمله مدل های کفپوش های کلیک تایل و پازلی می توان به کفپوش ۵۰ در ۵۰ پازلی ورزشی، کفپوش ۵۰ در ۵۰ پولکی پازلی، کفپوش ۳۰ در ۳۰ طرح پازل ورزشی، کفپوش تایل دایمند و کفپوش تایل از روی متن اصلی این اشاره کرد. دیگر ویژگی بسیار جذاب کفپوش های کلیک تایل امکان چیدمان مختلف و ترکیبی آنها در کنار یکدیگر است که می توان با ترکیب رنگ های مختلف به یک چیدمان زیبا و جذاب رسید. تمامیه مدل های کفپوش کلیک تایل و پازلی در فروشگاه اینترنتی کفپوشان در دسترس قرار دارند

یک پیشنهاد مهم برای انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق کودک و مهد کودک

۱- سادگی همیشه زیباست. با گذر زمان معماران به طرح های ساده نظر مثبت تری دارند دلیل آن هم آرامشی است که به واسطه ی سادگی و پرهیز از طرح های شلوغ به کودکان ما منتقل می شود. از همین رو شاهد تولیدات محصولات تک رنگ در کارخانه های معتبر کفپوش جهان همچون تارکت آلمان هستیم.

کفپوش های اکسکلوسیو تارکت دارای بافت تک رنگ هستند که به بهترین شکل فضای کودک را آرامش بخش می کند. البتّه این بدان معنا نیست که استفاده از کفپوش های رول فانتزی که دارای طرح های مختلفی هستند برای فضای کودک مناسب نیست امّا توصیه ی ما به خریداران کفپوش های فانتزی این است که اگر از این طرح ها استفاده می کنند تا جای امکان در بخش های دیگر اتاق از رنگ های خنثی و ملایم استفاده کنند تا توازن آرامش در فضا برقرار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟