طرح مرکز کنترل برق بندر شهید رجایی دهه فجر بهره‌برداری می‌شود


طرح مرکز کنترل برق بندر شهید رجایی دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

بندرعباس- ایرنا- طرح مرکز برق سیستم دیسپاچینک بندر شهید رجایی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار 520 میلیارد ریال دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز کنترل و دیسپاچینک بندر شهید رجایی که به منظور نوسازی بخش‌های فرسوده برق خردادماه سال گذشته آغاز شده به‌دست متخصصان داخلی و بر اساس برنامه زمانبندی درحال انجام است.

علیرضا محمدی کرجی‌ران روز یکشنبه در تشریح اجرای این طرح به رسانه‌ها گفت: این طرح در پنج بخش نوسازی ۱۳۸ دستگاه تابلو ۲۰کیلو ولت، تعمیرات اساسی پست کوژلکس، ایجاد سیستم تهویه در تمامی پستها برق، نوسازی سیستم تغذیه کمکی تابلو برق، راه اندازی مرکز کنترل و دیسپاچینک درحال انجام است.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی این طرح با رعایت تمام مسائل زیست محیطی و پدافندی که در طرح دیده شده بود هم راستا با سند طرح جامع بندر به منظور بهره‌برداری بهینه و ایمن از شبکه برق مجتمع بندری شهیدرجایی خردادماه سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: با توجه به اجرای طرح‌های جدید توسعه‌ای و بهره‌گیری بندر از دستگاه‌های روزآمد و سرعت‌بخش در نرم‌های تخلیه و بارگیری، تقویت و نوسازی بخش فرسوده و مرکز کنترل برق و دیسپاچینک به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته محمدی کرجی‌ران، عملیات تعمیرات اساسی شبکه برق‌رسانی به مکنده‌های غلات و شهرک مسکونی شهید رجایی از دیگر طرح‌های حوزه برق بندرشهید رجایی است که در ترمینال غلات مجتمع بندری عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیریت متمرکز شبکه‌های قدرت در یک فضا که توانایی کنترل تمام اجزای کلیدی کارخانه و یا شبکه را داراست، دیسپاچینگ نام دارد.

پایش، نظارت، کنترل و حفظ پایداری و بهره برداری بهینه از شبکه انتقال و فوق توزیع، برنامه‌ریزی قطعی‌های درخواستی جهت تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع و توسعه سیستم‌های مخابراتی و توسعه سیستم‌های مخابراتی از جمله اهداف دیسپاچینگ محسوب می‌شود.

بندر مهم و راهبردی شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

این بندر با داشتن ظرفیت‌های مختلفی همچون پایانه نفتی، کانتینری، کالاهای فله، جرثقیل‌های بزرگ ریلی و زرافه ای، اتصال به راه آهن سراسری و اراضی پشتیبانی، نقش حیاتی برای اقتصاد دریا محور در کشور ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان