احداث 4600 هکتار گلخانه؛ امسال


احداث 4600 هکتار گلخانه؛ امسال

جهش صادرات محصولات گلخانه‌ای و باغی و توسعه گلخانه‌ها به ویژه در مناطق مرزی، امسال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

احداث 4600 هکتار گلخانه؛ امسالبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب افزود: در راستای جهش تولید و صادرات، اصلاح و توسعه گلخانه‌ها باید مبتنی بر تقاضای بازار‌های جهانی و کاهش هزینه‌ها به منظور رقابت پذیری قیمت محصولات با سایر کشور‌ها باشد.
آقای غلامرضا تقوی افزود: در سال گذشته در حوزه گل و گیاه ۴۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم قابل افزایش است.
وی افزایش سرمایه گذاری‌های داخلی و فرابخشی و پشتیبانی‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی را از اقدامات ضروری برای جهش تولید و صادرات محصولات باغی و گلخانه‌ای برشمرد.
این مسئول در مورد توسعه گلخانه‌ها با رویکرد صادرات نیز گفت: برای سال جاری افزایش ۴۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ها برنامه ریزی شده که از این سطح بیش از یک هزار هکتار در استان‌های مرزی احداث می‌شود.
وی در همین حال پیش بینی کرد که امسال ۶۵۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از ۱۷۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۸۵ هزارتن برسد.
مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه افزایش صادرات محصولات باغی و گلخانه‌ای و دستیابی به بازار‌های جهانی در مورد گل و گیاهان زینتی بیشتر به کیفیت و اصلاح ساختار و سازه‌های تولید توجه کرده ایم.
وی اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی مفصل و مدونی در زمینه اطلاع رسانی، افزایش استاندارد‌های تولید و رفع نواقص برای تولید کنندگان پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس