نماینده مجلس: مقوله فرهنگ سطحی گرفته نشود


نماینده مجلس: مقوله فرهنگ سطحی گرفته نشود

شیراز-ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید مقوله فرهنگ سطحی گرفته و تنها به برگزاری چند جلسه و نمایشگاه در این مورد بسنده شود.

جلال رشیدی، شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت، اظهار داشت: ما نمایندگان اجازه نخواهیم داد که سخنان رهبر معظم انقلاب بر روی زمین بماند و تلاش خواهیم کرد که یک ارتقای فرهنگی در سطح جامعه محقق شود.

وی، با اشاره به اینکه همواره در سخنان رهبر معظم انقلاب، مقوله فرهنگ یکی از پایه‌ها و ستون‌های اصلی دین و جامعه به شمار می‌رود، گفت: آن چیزی که باعث شد ایران، ایران بماند، فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی است.

رشیدی اضافه کرد: متاسفانه با گسترش شبکه‌های مجازی در سال‌های اخیر، آنچه را که دشمن مورد هدف قرار داده، هویت فرهنگی ماست که رهبر انقلاب نیز، تاکید فراوانی نسبت به این موضوع دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی افزود: در جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در زمینه فرهنگی صورت گرفته ولی کافی نیست و باید به این موضوع توجه داشت که فرهنگ نباید صرفا منحصر به برگزاری چندین نشست، همایش و برپایی نمایشگاه کتاب باشد، زیرا یکی از هویت‌های فرهنگی ما دفاع مقدس و فرهنگ ناب شهادت است.

رشیدی بیان داشت: بارزترین نوع و نمونه فرهنگ در جامعه اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس است زیرا خون هزاران شهیدان در آن به ناحق ریخته شد و دشمن با وجود تلاش‌های بسیار قادر نخواهد بود آسیبی به آن برساند بنابراین وظیفه همه مسوولان است که از فرهنگ سرخ شهادت، فرهنگ سبز انتظار و ولایت فقیه، حمایت همه جانبه داشته باشند تا تاگزندی به مملکت نرسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در بحث ساخت و سازهای شهری، نمادهای فرهنگی ما با فرهنگ غنی ایران اسلامی فاصله دارد و این نشانه ضعف فرهنگی ما در این موارد است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه دشمنان انقلاب در پی ساقط کردن ملت ما از طریق نفوذ و شبیخون فرهنگی هستند، گفت: در طول تاریخ ثابت کردیم که هیچ گاه در حوزه فرهنگ مغلوب نبوده و همیشه فرهنگ غالب و برتر بودیم اما باید هوشیار باشیم که دشمن چنانچه بخواهد ملتی را ساقط کند نخستین چیزی را که مورد هجمه قرار می‌دهد، فرهنگ آن منطقه و ملت خواهد بود.

رشیدی، یکی از فرهنگ‌های رایج در جامعه اسلامی را اقامه نماز جمعه دانست و از مسوولان شهرستان مرودشت تقاضا کرد که حداقل هر ۲ هفته یکبار در آیین نماز جمعه شرکت کرده تا ضمن بهره معنوی از این آیین مقدس، در محل برگزاری این نماز نیز فرصتی برای شنیدن و حل مشکلات مردم فراهم کنند.

لزوم پرهیز از شعار در حوزه فرهنگ

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت نیز در این نشست بیان کرد: در حال حاضر در جامعه اسلامی، مهم‌ترین جایگاه مختص نمازجمعه است و حضور مسوولان در نماز جمعه باعث می‌شود این آیین عبادی سیاسی، رنگ و بویی دیگر به خود گیرد.

رهام پیکری، با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ باید از دادن شعار پرهیز کرد، افزود: لازم است که از ظرفیت جوانان در حوزه‌های فرهنگی و برنامه‌های نماز جمعه، بهره بیشتری گرفته شود.

وی، گفت: متاسفانه در فضای مجازی یک عده به دنبال تخریب و وارد کردن ضربه بر پیکره نظام و مقوله فرهنگ دینی ما هستند، و ضروری است استادان دانشگاه و صاحب‌ نظران با ارائه راهکارهای مفید و مناسب، در حوزه فضای مجازی بیشتر وارد شوند و در این زمینه اجازه عرض اندام به دشمنان ندهند.

سرنوشت دینی ما وابسته به نمازجمعه است

امام جمعه مرودشت نیز در این نشست، با بیان اینکه وظیفه همه مسوولان است که نسبت به احیا و حفظ جایگاه مقدس نهاد نماز جمعه گام بردارند، گفت: سرنوشت دینی ما وابسته به نماز جمعه است و یکی از وظایف ائمه جمعه بیان مسائل روز دنیا و همچنین مسائل داخلی است که سرنوشت امت اسلام در آن اثر گذار است.

حجت‌الاسلام مهدی آقایی، یکی دیگر از ظایف ائمه جمعه را پیگیری مطالبات و دغدغه های مردم دانست و افزود: نماز جمعه، یک نهاد مردمی و به عنوان تریبون نظام محسوب می‌شود و تمام افرادی که در این نهاد مقدس تلاش می‌کنند خالصانه این کار را انجام می‌دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مرودشت، همچنین به برگزاری بزرگداشت جشن چهل سالگی انقلاب در هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: مسوولان نگذارند که دلاورمردی و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند تا این تلاش‌ها و آثار ماندگار به دست جوانان برسد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع غدیر را یکی از مباحث سرنوشت ساز دنیای اسلام قلمداد کرد و از ستاد غدیر شهرستان تقاضا کرد، در صورتی که ستاد پیشگری کرونا در مرودشت اجازه دهد، نسبت به برگزاری جشن‌های غدیر در فضای باز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اقدام شود.

نماینده مجلس: مقوله فرهنگ سطحی گرفته نشودفرماندار مرودشت: مدیران غایبین نمازجمعه نباشند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت مرودشت هم در این نشست گفت: هویت انقلاب ما فرهنگی است اما دشمن برای اخلال در این فرهنگ، راهکارهای متعددی را به کارگرفته و به دنبال ترویج بی بندوباری، فساد، فحشا و کشف حجاب در سطح جامعه است.

سرهنگ هاشم جمالی افزود: موضوع اهمیت فرهنگ، بحث دیروز و امروز جامعه نبوده و نیست و متاسفانه در این مقوله به دلیل اینکه صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را کامل گوش نداده و انجام ندادیم، عقب افتادیم و لذا باید به دنبال احیای فرهنگ غنی ناب محمدی که هویت اصیل ماست حرکت کرده و هرچه سریع‌تر این فرهنگ ناب را در جامعه ترویج کنیم.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی