وضعیت کرونای البرز روز به روز بدتر می‌شود


وضعیت کرونای البرز روز به روز بدتر می‌شود

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: علی رغم توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی، البرز وارد مرحله قرمز کرونا شده و روز به روز شاهد افزایش تعداد بیمارانی هستیم که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

وضعیت کرونای البرز روز به روز بدتر می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، مهرداد بابایی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز، روز شنبه ۲۸ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موج دوم ویروس کرونا شدیدتر از موج اول در حال گسترش است، اظهار کرد: علی رغم توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی، البرز وارد مرحله قرمز کرونا شده و روز به روز شاهد افزایش تعداد بیمارانی هستیم که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.
وی ادامه داد: سرعت شیوع کرونا در شرایط فعلی به مراتب بدتر از ماه‌های اسفند و فروردین است به همین دلیل از مردم درخواست می شود برای حفظ سلامت خود و دیگران بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
این مسئول اضافه کرد: تا زمانی که واکسن موثر این ویروس ساخته نشود، کرونا مهمان ماست به همین دلیل باید به زندگی مسالمت آمیز با آن عادت کنیم.
وی توضیح داد: در این شرایط از شهروندان درخواست می‌شود به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و در صورت خروج هم حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی با دیگران را نیز رعایت کنند.
بابایی بیان کرد: علاوه براین شهروندان نباید شستشوی ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها، ضدعفونی سطوح و ... را فراموش کنند و به سادگی از کنار این اصول نگذرند.
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا فشار کاری کادر درمانی و اورژانس را چند برابر کرده است، اضافه کرد: تا قبل از شیوع کرونا به صورت میانگین حدود ۱۵۰۰ تماس با اورژانس برقرار می‌شد ولی طی دو سه ماه گذشته در برخی روزها به چهار هزار تماس هم رسیده است.
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز توضیح داد: در حال حاضر نیروهای اورژانس با سه برابر توان و ظرفیت معمولی خود در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
وی گفت: اگر شهروندان با اورژانس تماس برقرار کنند، اگر به مشاوره نیاز داشته باشند ارائه می‌شود و اگر فرد به پزشک متخصص نیاز داشته باشد، ارجاع لازم صورت می‌گیرد.
این مسئول توضیح داد: علاوه براین اگر تماس گیرنده حال مساعدی نداشته باشد در نهایت آمبولانس اعزام می‌شود تا فرد به بیمارستان انتقال داده شود.
وی گفت: برای غلبه بر این ویروس چاره‌ای جز همکاری مردم نداریم چون به واسطه ضرورت‌های معیشتی و اقتصادی نمی‌شود مثل اسفندماه واحدهای صنفی و ... تعطیل شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی